ZtorZillen

2012-02-23
19:39:18

Prova på: powerwalk
Har funnit detta nya fenomen (inte så nytt kanske, men nytt för mig) "powerwalk". Först har jag läst massor av pw hit och pw dit, i flera bloggar...dum som jag är så fattade jag ju inte va det var. Men frågar man inget, får man inget veta. Sagt och gjort. Powerwalks.

Så vad jag förstår så är powerwalk samma sak som en promenad i snabbtakt, så snabb att man liksom blir lite småsvett och kroppen vill börja springa, men man ändå inte gör det. Rätta mig om jag har fel, är som sagt newbie på detta. Sedan ska man använda armarna i gången, vilket ju ytterligare ökar pulsen ;) 90 grader har jag hört att armarna ska vara böjda i....

Denna vecka har jag testat detta fenomen. Jag måste säga att jag gillar det! Och hunden gillar det också, min teknik blir väl kanske inte den bästa, då jag har med mig hundkopplet och grejer också, men tänker att det inte gör så mycket. Kul var det i alla fall. Till morgondagen hade jag planerat att jag skulle sluta tidigare för att åka å simma, men icke! Jag ska jobba sent, blivit beordrad av chefen, så kan det vara. Jaja, powerwalks blir det nog mer av!

 


Kommentarer:
#1: Anna

Du inte ensam om att inte veta vad pw är ;)

Kram

2012-02-24 @ 08:48:37

Tummen upp för det!!

2012-02-24 @ 20:59:17
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: