ZtorZillen

2012-02-19
11:41:54

Kaloriräkning

Nu börjar återigen kaloriräkningen.

Nu ska ALLT vägas å mätas. Med planering, kommer detta att gå. Inga ursäkter längre.

Det finns inte. Ursäkter har tagit mig dit jag är idag. Jag är inte nöjd, därför måste jag ändra mitt beteende. Punkt.

Inget mera klagande, nu är det handlande som gäller. Med hjälp av matdagboken, ska jag registrera allt som passerar mitt system.

Kalorikollen ser ut som följer. Enligt deras tabell, utifrån längd, vikt, kön, ålder, aktivitetsnivå...så ska jag äta 2372 Kcal för att behålla min nuvarande vikt. Vilket jag då inte vill. (Behålla den alltså).

Därför blir det ett kaloriunderskott på ca 550 Kcal varje dag, det är målet i alla fall.

Så nu ska jag registrera allt. Jag tror detta kan vara en bra början. Inga mer ursäkter.

Ingen offerkofta. Nu är det fakta, siffror som gäller.

In och ut.

Nu jäklar är jag på G.

 

Fortsättning följer...


Kommentarer:
#1: ealina

Det där har jag gjort med. Jobbigt i början, men värt det om det funkar!



Lycka till!

Kram!

2012-02-19 @ 12:57:23
#2: Jenny

Vad härligt att du är så på gång!! :D Heja dig, det där kommer du fixa fint! Peppkram!

2012-02-19 @ 13:18:29

jag har tänkt som så att jag vill äta ungefär som alla barnen men med vissa byten och avvikelser så att det blir så lchf som möjligt.

idag var det hämtpizza på menyn. äter vi två ggr/året.

MEN - ingen läsk till som de andra fick och ingen choklad till kaffet efteråt.

och inte stupmätt - bara lagom.

kram och lycka till sillen min :)

2012-02-19 @ 14:50:11
#4: Helen

Låter förnuftigt om än tråkigt, men så får jag göra med. Kram och lycka till med allt

2012-02-19 @ 16:19:38
#5: sarah

Fortsätt kämpa på! Du kan fixa detta och du är på god väg. Har gjort samma resa som du och man har sina upp och ner perioder. Så ge inte upp! All lycka till dig.

/ Sarah

2012-02-19 @ 18:34:30
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: