ZtorZillen

2012-02-01
20:40:23

Här är jag

Mitt namn är ZtorZillen, så här ser jag ut! Typ. Utan huvud. Inte så att jag inte har ett huvud (:P) Bara det att jag inte vill visa det på bild ;)

Måste faktiskt erkänna att min rumpa inte ser så stor ut på bilden som jag någonstans i mitt huvud "kännt" att den är! Det är också en dum sportbh att ta kort med...men men..poängen är i alla fall att ha något att jämföra med. För det lär nog ta ett tag innan jag gör om detta. (tar kort på mig själv, halvnaken). Poängen är i alla fall att jag nu vågar komma ut ur tjockisgarderoben och visa mig själv. Vem vet vad detta kan leda till? ;)

Tänker lite att detta är av terapeutiskt syfte också. Att våga utmana mina egna rädslor. Att våga titta på min njutningsfulla full size-tjockis kropp! Titta på den från en ny vinkel. Mysa in mig i bilden och faktiskt, helt ärligt säga till mig själv att: du duger som du är! Du är fin, Zillen! Jag tänker att jag för ett år sedan inte skulle klarat av att titta på min kropp så här utelämnande och faktiskt kunna säga att "här är jag". Jag hade mått illa av tanken och klankat ner på mig själv, när jag tittat på bilderna. NU, nu känner jag att jag är stolt. Stolt över att jag vågar, stolt över att jag tar tag i mina rädslor och gör något åt det. Stolt över att jag inte ger upp, utan att jag har mitt fokus, mina mål...och de ska jag banne mig nå! Så det så.

Linslusen -även känd som Samson- hälsar också!

På återfotande!


Kommentarer:
#1: Karin

Hej!

Kikade in här och läste ditt senaste inlägg. Jag jobbar som PT men jag kände att jag skulle behöva ha dig som PT; en tjej med sund inställning och driv.



Coolt!



Karin

2012-02-01 @ 21:33:47

Åh vad stolt du ska vara! Och vad stolt jag är över ditt arbete du gör. Jag blir så oerhört lycklig över att läsa och se det här så jag blir tårögd. Det är faktiskt sant, Zilliz, och varm i hela hjärtat blir jag också. För det är just det, dina ord kommer rakt ifrån ditt hjärta ut till läsaren och det berör. Det är så här det ska vara, när det är riktigt rosa.



Tusen tack för du gav mig rosa fluffiga moln att sova på inatt. Du är så vacker, min vän <3

2012-02-01 @ 22:31:00

Wow vännen! Du är en grym inspiration! Jag läser och ler :) Du är fantastisk på alla sätt, inifrån och ut!

2012-02-02 @ 05:26:22
#4: Anna

Ja var stolt . Att våga lägga ut bild så. Grym är du :)

Och visst är det kul ha före och efter bilder :)?

Kraen

2012-02-02 @ 11:15:33

Du är grym!!

vet inte om jag skulle våga lägga ut en bild på mej själv....men det visar ju bara hur långt du kommit i att acceptera dej som du är!

2012-02-02 @ 13:19:54
#6: Marie

Det är ett stort steg att slopa de inre tankarna och våga fota sig själv (och dessutom lägga ut bilderna). Stor cred till dig!



Ja jag läser på distans på heltid. Eller tja, jag läser 150 %...(vilket märks på alla plan å jag konstant är upptagen med något och min pojkvän aldrig tycker jag är hemma fast jag är det...:P)

2012-02-02 @ 14:16:53
#7: Jenny

Vad kul att få se dig!! :) Och du är jättefin! Vilken underbar, härlig inställning du har alltså - är såå avundsjuk på att jag inte har hittat den (än!). Och modigt att våga lägga ut bilderna, jag har fotat men inte vågat lägga ut... :P KRAM

2012-02-02 @ 21:02:26

Hej vännen! Jag har nu svarat en lång uppsats på din fråga i min blogg idag. Oj vad bokstäverna flödar! Haha! Tycker det var en jättebra reflektion!



NattiKram

2012-02-02 @ 22:02:39

Modigt!!

2012-02-03 @ 13:10:08
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: