ZtorZillen

2012-02-05
11:35:50

Gisslan

Då var ännu en bok igenom lyssnad. Denna gång var det Lee Childs Gisslan.

Innan har jag läst "Dollar" av Lee Child och gillade denna bok massor då den var högt tempo och mycket spänning. När jag å sambon lyssnat på "Gisslan" så är vi båda lite mer tveksamma. Dels för att det MÄRKS att författaren fått betalt per ord. (det är med andra ord, mycket "extra"...exempelvis beskriver han i ca 10 minuter hur det kommer sig att en kula färdas i vilken vinkel och vad som påverkar kulans bana...).

Hm..jag ska ge Lee Child en chans till. Jag gillar denna bok, på ett sätt. Jag gillar karaktärerna, storyn kunde kortas ner en hel del. Men han får en chans till då Dollar va typ den bästa boken ever.

Känner mig lite småträlig idag, så det blir förmodligen så att jag börjar på nästa bok redan ikväll.

På återläsande!


Kommentarer:
#1: Z

Japp ett litet plus. Men denna veckan blev det minus istället! Så skönt!



Kan berätta lite mer om Sh'bam i ett inlägg framöver sen. Ska på ett nytt pass imorgon =)



Haft en bra helg?

2012-02-05 @ 18:33:21
#2: Susanne

Ännu ett bra boktips.

Kramen

2012-02-05 @ 20:58:23
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: