ZtorZillen

2012-02-04
22:06:24

Drömmer
I måndags var jag på företagshälsan. På den så kallade "solstranden". Graden är cirka 25-30. Ljuset är underbart, sådan som de använder i ljusterapi. Solstolarna är framme. Ljudet av vatten som kluckar mot stranden...måsar och andra fåglar som låter i bakgrunden. En sval bris blåser i håret...man hör vinden...och känner den svalkande mot kroppen. Där sitter jag...på en röd solstol. Drömmer mig bort till ett land långt från kylan, från verkligheten i Norrland. Minus 30, är ett minne blott...och jag drömmer mig bort, när jag känner sanden mellan tårna....


Åh..vad skulle jag inte göra för att få känna sanden mellan tårna? För att höra det underbara ljudet av fåglar och känna värmen återigen? Här hemma är det kallt. Sambon och jag har myst med te och lite wasabi-chips. Idag unnar jag mig att vila från träning och allt vad kaloriräkning heter. Idag är det bara fokus på att hålla mig varm!


På återsolande!



Kommentarer:

jag gillar kylan!

men vi har ju mer lagoma grader, -14 igår t ex.

jag är ingen älskare av värme.

höst, regn, storm, mörker, vinter och kallt = min melodi :)

kram//

2012-02-05 @ 05:34:52

Märkligt, jag drömde om att vi åkte på solsemester inatt, att det var klarblå himmel och jag hade inte tid att sola. Dags att varva ner på riktigt kanske? Haha! Har tenta som börjar idag så var väl redan "där". Katterna var med på semestern också, var så bekymrad över att de fick åka med bagaget i flygplanet. Måste varit väldigt otäckt. Sen när fick man ta med djur på sin semester?



Tycker din solstrand låter fantastisk, såna skulle det göras fler utav!



Jag tittade in på Drivkraften igår kväll och fann att du skrivit under inlägget där jag vann tävlingen "om att finna tid till träning". Vilka underbara ord du gav mig, de har jag sparat så jag kan läsa ofta. Tänk att man man finna såna vänner i "burkvärlden". Det är få förunnat <3



2012-02-05 @ 09:32:12
#3: Joline

Wow! Vilken kul grej! Hur kom det sig att ni var där?

2012-02-06 @ 10:26:11

SV; Joline, det var för att jag höll på å bli utbränd..så det är en del i mitt arbete för att "komma tillbaka"..

2012-02-06 @ 21:37:52
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: