ZtorZillen

2012-12-16
12:09:00

Dag 44 -fusk och kulor!
Titta på detta! Min lilla kulskål!
Minus 11 kg = nu väger jag...93,2 kg!
 
 
Vilken underbar syn! Jag är så glad. Och så obeskrivligt stolt över mig själv.
Jag kan också informerar er om, eftersom jag inte har något att dölja...att jag också har fuskat.
 
 
Denna ljuvliga skål med grönsaker; gurka, en körsbärstomat, spetspaprika och purjolök, finns nu i min mage (med undantag för skålen då...naturligtvis).
Men jag ser det inte som fusk längre, måste jag erkänna. Något fantastiskt har nämligen hänt denna vecka.
Vad?
Jo, jag har helt och fullt insett att jag gör detta för min skull.
Inte för min sambos skull, inte för framtida barns skull, inte för min familj, min mamma, min pappa, min tränare, inte heller för er skull. Jag gör detta för MIN skull.
För att jag är värdefull, för att jag är omtänksam och kärleksfull mot mig själv. För att jag är värd detta. Jag är modig, snäll, färgstark, kreativ och målmedveten. Jag ska klara mitt mål. För min skull. För att jag är värd detta. Jag struntar i om andra tycker att en skål med grönsaker är fusk. Skit samma.
Det är mitt val. Jag är stolt över det valet. Och jag vet, hade detta varit för ett år sedan hade det inte varit grönsaker i skålen. Det hade vart en pizzaslice, eller en chokladboll, eller en kanelbulle eller tre.
Jag är värd att lyckas. Innebär denna skål med grönsaker att det kommer ta ytterligare en vecka innan jag når mitt mål, må så vara!
Jag kommer klara detta och det kommer att vara en bestående livsstilförändring som jag har gjort när jag är "klar" med Itrim.
Idag är jag så glad och stolt över mig själv...och jag har min sensei att tacka för att jag har kommit så här långt i mitt eget tänkande.
Jag har gjort det svåra själv, men hon har alltid stöttat mig.
Jag gör detta för min skull och idag bestämmer jag mig för att fortsätta göra detta för MIN skull, för att jag är värd att lyckas!
 
Så det så!

Kommentarer:
#1: Minendie

Vilket härligt inlägg, så inspirerande att läsa om dina insikter! Helt rätt, det är ju för vår egen skull vi gör detta, men det är svårt att till fullo ta in det. Heja dig!

Svar: Tack, tack!
pcoslife.blogg.se

2012-12-16 @ 12:39:01
#2: smulan

Precsi så tycker jag att det ska vara:-) man ska göra det för sig själv och då väljer man också själv. Men jag kan inte tcka att en skpl med grönsaker är fusk. Du gjorde ett jättebra val som åt det och inget annat av det du förut skulle ätit. Grattis till den stora minskningen!! Vad kul för dig:-)

2012-12-16 @ 13:58:08
#3: Tweety

Bra skrivit, kämpa på & GRATTIS. Kram

2012-12-16 @ 15:26:16
#4: alexandra

grym du är, tänk vad snabbt det har gått ändå:) grattis!

Svar: Ja, jag har lite svårt att förstå det själv!
pcoslife.blogg.se

2012-12-16 @ 18:50:58
#5: A

Du är värdefull!

Svar: Ja, det är jag! Och det är du med, min vän!!! Jag kommer inte in på din blogg, A!
pcoslife.blogg.se

2012-12-16 @ 23:13:06

Grattis! :) Jag blir nästan lite avundsjuk på den mentala inställningen du har till dig själv och viktnedgång. Det är ju sådär man ska tänka!! Jag försöker, men det går dåligt, haha.

Svar: Jag kan lova dig att den inte har kommit gratis, har varit många år av slit...och vissa dagar är sämre än andra! De kan du också läsa om här..försöker dela med mig av det mesta kring vikttankarna..!
pcoslife.blogg.se

2012-12-17 @ 11:17:51
#7: Jenny

Vad mycket klokt du har tänkt och skriver! Stort grattis till insikterna och förstås även till de 11 kulorna/kilona :)

Svar: Tack, Jenny! Älskar mina kulor som blir fler och fler ;)
pcoslife.blogg.se

2012-12-17 @ 22:30:00
#8: Linda

Jag kan bara säga GRATTIS och att du är fantastisk!! Kramar

Svar: Tack,tack, tack!
pcoslife.blogg.se

2012-12-21 @ 09:33:39

LOVE THIS: För att jag är värdefull, för att jag är omtänksam och kärleksfull mot mig själv. För att jag är värd detta. Jag är modig, snäll, färgstark, kreativ och målmedveten. Jag ska klara mitt mål. För min skull. För att jag är värd detta.

Och tack för din kärlek, Zilliz. Tillsammans, Zillan. Tillsammans ska det gå vägen! Och du! Ta tillvara på kommentarerna ovan som du fått av dina läsare, skriv ner dom eller kopiera/klistra in dom i en "kommentars mapp som du skapar i din dator". Sen läser du dom när mörkret kommer. De är hur värdefulla som helst! Din Sensei

Svar: Vilken underbar idé, coach...det ska jag göra på en gång!
pcoslife.blogg.se

2012-12-24 @ 23:43:50

:)))) lycka till!!

2012-12-25 @ 14:25:39
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: