ZtorZillen

2012-12-08
09:31:12

Dag 35 (igår)
Yes. Igår var inte en av mina bästa dagar. Det var dag 35. Kan sammanfatt den dagen med ett ord FUSK. Jag fuskade och åt två skivor ost. MEN det jobbiga var inte det. Nej, det jobbiga var att min hjärna HELA dagen var inställd på att "nu skiter jag i det här". Jag var så inställd på mat. Det var som om min hjärna hade ställt in frekvensen "mat/godis". Jag såg mat och godis överallt. Såg och kände dofter och lukter. Det var som om något hämtat ur en skräckfilm för en bantare.
 
Dofterna var så klara. Så njutningsfulla. Så...förförande.
Och där var också lilla jag. Stark mentalt, men med en elak envis matälskande demon inom mig. Någon som sa till mig "fuska, fuska, avbryt skiten". Trots detta, eller kanske på grund av detta, följde jag med sambon och handlade mat. Det blev spetspaprika, julmust light, lite mjölk, saft light, kakor, kaffe. Vi åt inget av det när vi kom hem. Istället blev det städning av toaletterna, tända ljus, fotmassage, snabb promenad med Samson, sedan sova tidigt (tog ert råd som jag fick tidigare i veckan).
 
 
Sammanfattning av dagen:
10 000 steg (klart!)
2 liter vatten (klart!)
4 mål Itrim mat (klart!)
Ingen hetsätning (klart!)
Inget fusk (det blev fusk, men ändå ingen hetsätning och jag hoppar upp i sadeln idag igen)

Kommentarer:
#1: alexandra

du är stark...och inte mer än människa...haha. bra att du laddar om i dag :) kram

Svar: Så sant som det var sagt. Jag behöver påminna mig själv om det ibland också ;) Ingen är perfekt!
pcoslife.blogg.se

2012-12-08 @ 12:04:24
#2: Anneli

Häng i där - du gör det sååå bra!! Bara att få i sig 2 liter vatten per dag är en bedrift - jag älskar vatten ( vårt eget kranvatten), men får nog aldrig i mig mer än ett par glas per dag. Du är verkligen en förebild!

Svar: Tack, Anneli!
pcoslife.blogg.se

2012-12-08 @ 12:48:02
#3: smulan

Tycker du tär väldigt stark som klarade en sån dag. Vet precis hur det känns när allt lockar och förför. Jag är impad:-)
Kram

Svar: Tack!
pcoslife.blogg.se

2012-12-08 @ 14:55:47
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: