ZtorZillen

2012-12-02
17:33:41

Dag 30 första advent
Normalt, så brukar min första advent innebära pepparkakor och glögg. Det har liksom blivit en tradition för mig och min sambo sedan vi flyttade ihop för 4 år sedan. Denna första advent blev dock lite annorlunda. Dels så jobbade sambon och dels blev det varken pepparkakor eller glögg. Snön har dessutom lagt sig som ett gnistrande täcke över Sörmland. Så vackert. Nu börjar det verkligen kännas att julen snart är här.
 
 
Jag spenderade gårdagen hos mamma och pappa. Sov över där, tillsammans med Samson. Idag blev det julmarknad i Trosa. Förr så stod mamma och pappa och sålde bröd där, inte längre. Nu var vi bara där för att spana in alla andras stånd. De första timmarna gick bra och jag kände inget speciellt sug eller ens tänkte på det faktum att jag inte äter "som alla andra". Men sen, när vi kom till alla matstånd...salami, sylt, chutney, senap, sill, lax, bröd...suck! Va jobbigt! Att fuska var något som min hjärna tänkte på ungefär sisådär 99% av tiden vi var där. Mamma sa uppmuntrande ord till mig. "Du är så duktig som står emot". "Tänk att det syns så mycket på dig redan, hur kommer du se ut till jul om du fortsätter så här?".
 
 
Det var som om hon läste mina tankar. Jag tror faktiskt, att om jag gått själv på julmarknaden hade jag smakat av salamin. Den lockade mest. Den och laxen. GUD, va jag är sugen på lax. Eller sill. Löksill. Bara en liten, liten bit. Det hade suttit fint! MEN, jag lyckades ta mig igenom hela marknaden utan att fuska en enda gång. Det enda som slank ner var en bar från Itrim. Och ett hundkex, det var dock inte jag som åt, utan Samson.
 
Vad handlade jag då? Lite garn å en mistel!
 

Kommentarer:
#1: Susanne

Vad ska du sticka?
Kramen

Svar: Tror det blir en fin halsduk..
pcoslife.blogg.se

2012-12-02 @ 18:18:33
#2: alexandra

varför får du inte äta vanlig mat efter din period av flytande?

Svar: För att jag går ett två-årigt program på Itrim. Nu har jag gått över till måltidsersättningar som är mer fasta; typ barer, shakes och varma måltider.
pcoslife.blogg.se

2012-12-02 @ 19:04:58
#3: alexandra

vad ligger du på för kaloriintag då?

Svar: 800kcal/dag!
pcoslife.blogg.se

2012-12-02 @ 19:17:01
#4: Tackan

Du är d jäkla duktig bra gjort! Och bra pepp av mor din :/)

Är också nyfiken, hur många kcal per dag äter du?

Svar: 800kcal per dag...som sagt..
pcoslife.blogg.se

2012-12-02 @ 19:18:47
#5: Anneli

Grymt imponerande! Och som sagt, duktig mamma också.

Svar: Ja, hon är BÄST!
pcoslife.blogg.se

2012-12-02 @ 21:48:02
#6: smulan

Bra gjort att hantera jul marknaden på ett så bra sätt:-)

2012-12-03 @ 00:00:56

Så himla starkt gjort av dig och vilken fantastisk mamma du har!! Visst är det mysigt med snön som kommit, att vi flyttade till lägenheten vi bor i nu är det bästa vi gjort. Här är så himla lugnt och fint :)

2012-12-03 @ 06:19:38
#8: Jenny

Superbra gjort!! Härligt att ha en så stöttande mamma också :)

2012-12-03 @ 21:46:27
#9: A

Duktiga du!!!!

2012-12-03 @ 22:06:07
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: