ZtorZillen

2012-08-13
19:16:39

Meditation
 
Jaha, då har jag sedan gårdagen börjat med meditation igen. ÄNTLIGEN. Eftersom det var ett bra tag sedan jag gjorde detta regelbundet så har jag för avsikt att nu bara köra 5-6 minuter i taget.
Samtidigt har jag också börjat med mantran, vilket är helt nytt för mig..detta blir spännande.
Kände att bara vetskapen om att jag skulle upp i morse och meditera gjorde att jag hade lättare att ta mig upp, ser ljust på detta! Det ska bli riktigt spännande att se hur jag känner mig om några dagar!
 

Kommentarer:
#1: Minendie

Meditation är så avslappnande. Jag höll på mycket med det förr men har helt kommit ur det. Brukar du använda guidade meditationer eller kör du på egen hand?

Svar: Mest på egen hand...varför slutade du?
pcoslife.blogg.se

2012-08-13 @ 22:04:24
#2: Minendie

Jag gick på en healingkurs och mediterade där i grupp med de andra. När kursen var slut fortsatte jag på egen hand ett tag men sen tyckte jag inte att jag hade tid och ro till att göra det. Jag vet att jag just därför behöver hitta tillbaka till meditationen så jag kanske ska ha det som ett mål... Hur gör du när du mediterar på egen hand? Jag har mest kört guidade med en stund för egentid.

Svar: Just nu kör jag fem minuter med fokus på ett mantra...och upprepar det flera gånger i mitt inre samtidigt som jag fokuserar på djupandning..
pcoslife.blogg.se

2012-08-13 @ 22:14:11
#3: Linda

Vad spännande med meditation! Jag vet inte riktigt hur man gör? VIll du berätta?

Svar: Kan skriva ett inlägg om det senare idag!
pcoslife.blogg.se

2012-08-14 @ 00:00:05

Tre veckor, så har du byggt upp en ny vana. Bestäm dig och skapa nya, positiva rutiner i din vardag och du det blir helg hela veckan ;) Och jag håller helt och hållet med dig, bara vetskapen om att man ska få gå upp och starta sin dag med meditation fyller morgonhjärtat med energi!

2012-08-19 @ 16:38:25
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: