ZtorZillen

2012-08-15
23:12:27

Fråga!
Fick en fråga här...av Linda:
Vad spännande med meditation! Jag vet inte riktigt hur man gör? Vill du berätta?
 
Meditation är i grunden; fokusering och koncentration kombinerat med avspänning.
 
Jag håller då på att testa en ny, för mig, variant av meditation. Tidigare har jag använt mig av den tekniken att jag sitter stilla, med slutna ögon och fokuserar uppmärksamheten till andningen...och försöka låta alla tankar komma, men lika snabbt som de kommer släppa taget och låta dem vandra vidare...
 
Nu gör jag i princip samma sak, fast använder även ett mantra, där jag upprepar samma mening i mitt inre samtidigt som jag sitter med slutna ögon och andas djupt och lugnt.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:
#1: Linda

Tack ska du ha! Då ska jag testa på det

Svar: Ja, det är bara å testa! Tankens kraft är oändlig!
pcoslife.blogg.se

2012-08-16 @ 15:39:56
#2: Linda

Jag har märkt det. Det är fantastiskt!

2012-08-17 @ 00:54:19
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: