ZtorZillen

2012-08-18
11:36:05

Dagens "pepp"
 
Kollade upp det här med BMI. Något jag för övrigt egentligen tycker är helt missvisande. Men i vilket fall som helst, eftersom det är det som sjukvården går efter när det gäller att hjälpa till vid barnlöshet...så har jag ändå ett intresse att då och då kolla upp vart mitt BMI ligger.
 
OBS; det är inte så att vi försöker bli gravida..jag vet inte ens om jag kan få barn..eller så. Men om man behöver hjälp av sjukvården så är det lågt BMI som gäller, enligt min kontakt på sjukhuset här uppe då. De säger ju att jag inte kan få barn, hur de nu kan veta det utan att vi har testat...och att vi när vi är redo kommer att få hjälp med detta, det vill säga om jag gått ner massa i vikt först..
 
Åter till BMI. När jag började min viktresa hade jag ett BMI på 44,1 och nu har jag cirka 41,5. Så det tar sig även på den fronten så att säga. MINUS i bmi. Yes. Nu börjar det "kännas" att detta är på riktigt och inte bara tillfälligt. Det kanske inte går så fort, men det går neråt i alla fall. Och det känns riktigt bra.
 

Kommentarer:
#1: Tweety

Skönt att du känner att du är på rätt väg :-) Hoppas du får en bra lördag, peppkram

Svar: Tack det samma!
pcoslife.blogg.se

2012-08-18 @ 11:38:00
#2: Linda

Du är så fantastiskt duktig! Kram

Svar: KRAM!
pcoslife.blogg.se

2012-08-18 @ 14:46:00
#3: Joo

BMI är mycket bra i vissa lägen, men bäst är självklart att du mår bra med dig själv och det du lyckats åstadkomma. Du tycks göra en fantastisk resa och jag tycker du är grym som inte ger upp nånstans längs vägen, trots att det känns tufft. Heja dig!

Svar: Självklart, jag håller helt med dig! Jag är på god väg och känner mig mer och mer glad i mig själv, även om det inte alls har med vikten att göra utan mer att jag har bestämt mig för att ändra livsstil..och att detta är på riktigt nu, inget återfall ska få mig tillbaka dit jag varit..!
pcoslife.blogg.se

2012-08-18 @ 19:49:50
#4: Minendie

Jag är också lite emot BMI men jag brukar kolla var jag ligger. Ibland är det skönt att se att det händer saker även på andra ställen än vågen.

Svar: ELLER HUR! Vi är så smarta ibland ;)
pcoslife.blogg.se

2012-08-18 @ 20:56:00
#5: alexandra

ja, jag har också hört det... man får ju hoppas att det funkar ändå, när det är dax för att skaffa barn. Själv känner jag att jag vill försöka va så normalviktig som möjligt, eftersom det är rätt "jobbigt" å gravid.

Svar: Jag tänker exakt likadant! Håller tummarna för oss båda två!
pcoslife.blogg.se

2012-08-18 @ 21:55:21

Jag tror heller inte på BMI fullt ut, men jag tror nog att det ligger nåt bakom, särskilt om man är mycket överviktigt till en början. Sen att Magnus Samuelsson lider av dödlig fetma enligt BMI, kan man ju diskutera!

Svar: Hihihi! Jo, fast å andra sidan tror jag aldrig att det är bra att vara extrem oavsett vad...vem vet hur det påverkar kroppen inuti? Jag menar exempelvis skelettet känner väl inte om man är tung av fett eller muskler? Fast jag vet inte, det måste ju ändå vara bättre med muskler än fett?
pcoslife.blogg.se

2012-08-18 @ 22:07:52

Grattis! Lägre BMI är alltid bra! Men visst är det missvisande om man har mycket muskler!

kram, pernilla be

2012-08-18 @ 23:11:04
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: