ZtorZillen

2012-08-02
18:33:27

Asyl
 
Liza Marklunds fortsättning på Gömda. Ja, vad ska man säga? Som anställd på socialtjänsten anser jag att det här är fiktion. Eftersom jag arbetar med asylsökande i Sverige och jag vet något sisådär om saker och ting har jag mycket svårt att se att denna skulle vara "helt sann". Jag vet inte. Det stör mig lite att det utmålas som en sanning, då jag ärligt talat inte tror på den. Gömda fyllde en viktig funktion i svenska samhälls debatten, "Asyl" känns som ett försök att tjäna mera pengar på samma historia. Jag förstår ärligt talat inte denna bok. Det är inte ens god underhållning. Det är en massa text. Kan verkligen förstå varför folk blev upprörda och förbannade av att läsa det här! Tja, jag vet inte vad mer jag ska skriva om den här boken...inget jag kan rekommendera

Kommentarer:
#1: Fia

Det Harry framkommit att böckerna är påhittade. Så det är inte konstigt att du tyckar att de inte stämmer.

Svar: Jaså? Jag trodde att det fortfarande var en debatt och att Liza fortfarande hävdar att det är verklighet?
pcoslife.blogg.se

2012-08-03 @ 10:35:46
#2: Fia

Nej hon Christer Mia har gått ut med att det mest är påhittat för att väcka debatt och för att tjäna pengar. Det är i alla fall så jag mins det hela, men jag kan ha fel.

Svar: Det kan ju förklara en del!
pcoslife.blogg.se

2012-08-03 @ 23:38:09

Socialtjänsten? Usch & pi! Personer som arbetar där har ingen kompetens överhuvudtaget!

Svar: Tack för den!
pcoslife.blogg.se

2012-08-08 @ 14:47:49

Egen erfarenhet ;)

Svar: None
pcoslife.blogg.se

2012-08-08 @ 21:10:47
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: