ZtorZillen

2012-04-19
20:38:38

Glädje



Jag måste erkänna en sak. Jag är en sucker för Americas next top model, och liknande program. Jag vet egentligen inte varför. Och jag tittar inte speciellt aktivt, men är det på TV ska jag likförbenat titta. Min bror och mamma brukade (när jag bodde hemma) undra hur en feminist som lilla jag kan titta på ett sådant program. Hehe. Ja, det är kanske en relevant fråga. I vilket fall som helst gillar jag det, jag gillar att de bevisar någonstans (de flesta tjejerna) att det är insidan som räknas (till viss del), men att fotomodell är liksom andra yrken något man måste träna på för att bli bra eller så är man det naturligt, men att vara "vacker" behöver inte betyda att du har vad som krävs för att bli modell. Även de som är lite konstiga eller lite udda, kan bli modeller just för att de är speciella. Jag gillar tanken. Unikhet är vackert!

Idag inspireras jag av vinnaren av Americas next top model All Star; Lisa. Jag gillar henne för att hon är lite tok-rolig, liksom...man vill liksom bara fråga "hur tänker du där?". Hon sprider glädje, jag blir glad av att se henne. Som barn blev hon utnyttjad sexuellt, men har som vuxen gått i terapi och verkar må bra och är glad. Framför allt sprider hon glädje...vilken inspiration!!




Kommentar:
#1: Joline

Jag gillar också programmet! Däremot inser jag att jag helt måste ha missat den här säsongen! Synd!

2012-04-20 @ 06:43:31
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: