ZtorZillen

2012-04-23
19:02:47

De är en konspiration

Misstänker en konspiration mot tjockisar.

Har ni tänkt på allt lätt-tillgängligt godis som finns strax vid kassan när man handlar?

Det är ju som om man har tänkt "Här kommer alla sockerstinna j*vlar stå..de kommer vara hungriga och stressade och trötta. Perfekt! Här hivar vi upp allt godis!"

Det är ju så de har tänkt.

Idag är jag mäkta stolt över mig själv. Som handlade tillsammans med sambon, och vi klarade det.

Vi kom ut ur affären utan godis, läsk eller annat onyttigt.

Istället blev vi irriterade på att affärerna inte kan tänka om? Ha lite minimorötter eller annat gott vid kassan.

Resultatet blev i alla fall ett foto taget med mobilen samt en vild diskussion på promenaden hem angående hur samhället "föder upp/avlar fram" tjockisar och samtidigt trycker ner dem...

 

Mhm!


Kommentarer:
#1: Susanne

Sv: Maten var kanongod. Till fikat bjöds det på smoothie, nyttigt fikabröd och frukt.

Kramen

2012-04-23 @ 19:51:28
#2: Matilda

Sv: Började med anorexia och nu Hets och tröstätning..

2012-04-23 @ 20:24:23

Jag tänkte PRECIS samma sak igår när jag gick till affären och jag tänkte skriva om det på min blogg!

2012-04-24 @ 05:26:13
#4: Anna

Det sjukt att de sätter massa godis vid kassorna.Bättemassa nyttigt men de tjänar det väl inte på.....



Jag fundera, maken tycker jag ska hopp på, jag tvekr. Ve i kattenvarför. m det är jaginte fixar träningen, eller ..... vill men tvekar... aaaahhhh



kram

2012-04-24 @ 08:15:33

och varför är frukt och grönt alltid först???

borde precis som du säger stå vid kassorna.

mamma! snälla! kan jag få ett äpple....

tänk om det var så istället :)

bra jobbat att inte köpa godis!

kram från dalsland//

2012-04-24 @ 11:56:22
#6: Anna

Vi hade en affär hemma i lilla staden jag kommer ifrån som satte fram nötter, torkat äpple och lite sånt vid disken. Kändes som ett steg i rätt riktning! :)

2012-04-24 @ 19:54:30
#7: Biawit

Jag har tänkt på det flera gånger, men de gör ju det nog för att tjäna pengar. Trött efter handlingen o så kanske man har gnälliga barn och så ligger det massa godis och annat onyttigt i vagnen.



Kankse ska pröva med att gå affären bakslänges? ;)Börja vid kassan, frågan är bara hur man ska ta sig tillbaka dit igen utan att gå till godiset?!

2012-05-03 @ 21:43:28
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: