ZtorZillen

2012-04-04
18:04:58

Dag 4 av 30
Dagens uppgift: Sätt upp en tydlig målbild; hur vill du må och känna dig dag 30?

Hur vill jag må?
Jag vill känna mig stark. Vara glad och njuta. Min förhoppning är också att mitt tänk kring mat ska förändras. Att 30 dagar kan förändra mitt invanda mönster och tankesätt om mat är kanske för mycket begärt. Men det är min förhoppning, att mat ska kännas som om det är energi, något jag unnar min kropp för att må bra. Att jag använder bra mat för att tillgodose ett enerigbehov, inte ett känslomässigt behov.

Hur vill jag känna mig vid dag 30?
Jag vill känna lycka, lycka över att jag gjorde det. Lycka och glädje över att jag klarar mer än vad jag själv ger mig cred för. För just nu känner jag mig lite lost. Lite förvirrad...och samtidigt tveksam till om detta ger något överhuvudtaget...eller om jag bara blir tjockare? Hm...



Kommentarer:

Det sägs att det tar 21 dagar att lära in en nya vana. Du klarar det!

2012-04-05 @ 17:55:51
#2: Sussie

Jag tror också på det där med 21 dgr.

Satsade på det när jag började simma.

Det blev ett behov och en vana som inte

känns betungande. :)



Att jobba med målbild verkar också jättebra!

:)

Kram och pepp!

2012-04-06 @ 20:40:03
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: