ZtorZillen

2012-04-16
20:15:30

Amsterdamianer och stegräknare

Jag ÄLSKAR tanken på en quickfix, och drömmer i hemlighet (inte nu längre, eftersom jag skriver om den här) att det ska räcka att "tänka sig smal" så en dag ska jag vakna upp, gå in i duschen komma ut, borsta håret och samtidigt upptäcka mitt nya jag 50 KILO LÄTTARE. Poff!

Tandfén har äntligen fattat vad jag önskade mig...inte någon guldtia per tand, jag vill vara smal!

Tomten har insett nu är det dags, tillsammans med påskharen så har de förvandlat min kropp över en natt....

ELLER INTE.

När jag är på "det där"-humöret, så är jag sjukt lättpåverkad. På ett positivt och negativt sätt. Jag blir inspirerad av allt. Som om ni trodde att jag varit i Amsterdam UTAN att hitta ny inspiration och nya idéer om hur jag ska uppnå ultimata må bra känslan, hur jag ska bli en före detta tjockis och en nykter sockerist?

 

Nejdå. Detta händer inte. Jag hittar alltid en liten gnutta inspiration i vardagen. Något som får mig att känna och tro att NU, NU har jag, just jag hittat världens mest smarta idé ever.

Yes, det är sant.

Det jag har kommit på är att Amsterdamianer är smala. (wuhu, smart va?)

Varför?

Jo, för att de i princip FÖDS på sin cykel. Det är sant!

De tar sig fram med cyklar och gåendes, överallt! Helt sjukt vad mycket cyklar det finns i Amsterdam.

Alltså, åter till min superidé!

Jag ska börja använda stegräknare. Målet är 10 000 steg varje dag.

Samla steg, det kan vara min grej. Grejen med stort G.

Nu är jag taggad. Amsterdamianerna rockar fett. Ingen är tjock där, typ.

Hemligheten MÅSTE vara vardagsmotionen. Alla steg som de samlar.

Nu kör vi! Påt igen...!


Kommentar:

Vad skönt med din glädje och entusiasm!! :) Stegräknare är ju bra!

2012-04-17 @ 05:20:09
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: