ZtorZillen

2012-04-22
13:10:34

Amsterdam och utbud

Det kanske är ett storstads fenomen. Det här med utbud. När jag är utomlands så tar jag alltid chansen att gå in i en "vanlig" matvarubutik. Så gjorde jag även i Amsterdam.

Något som slog mig var att det fanns SÅÅÅ mycket kvarg att välja på...

Det fanns vanlig kvarg, lågfett kvar, smaksatt kvarg, efterrättskvarg, kvarg med yoghurt, kvarg blandat med fil osv. Sen fanns det naturligtvis vanlig yoghurt i olika former också...men det som jag blev imponerad/förvånad över var all denna kvarg! Under min vistelse i Holland så passade jag och min mamma på att prova citronkvarg. Både "vanlig" smaksatt kvarg men också lågfett, mindre socker, smaksatt citronkvarg. Den senare var även lite mindre trögflytande då den också innehöll yoghurt. Motsvarande turkisk yoghurt. Gott och fräscht smakade det i alla fall och vi åt det som sagt till frukost..Kanske något man borde efterfråga i sin lokala livsmedelsbutik i Sverige?

Sedan fanns det ju naturligtvis mer sockriga varianter av smaksatt yoghurt också...det var dock inget som intresserade varesig min mamma eller mig...

 


Kommentarer:
#1: Viktkamp

lidl har en god kvarg med yoghurt som bara innehåller 0,1% fett =)

2012-04-22 @ 16:37:23
#2: Joline

Va spännande!! Det är allt bra intressant att se hur det är på andra ställen. Och du, tusen tack för ditt stöd!! Det betyder massor!

2012-04-22 @ 17:56:17

OMG! Det är ju som att vara i himlen!

2012-04-22 @ 20:47:33
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: