ZtorZillen

2012-04-06
16:54:54

Äggad inför påsken
Yes! Nu är jag hemma hos mamsen och papsen. Samson är här, sambon är här. Brodern är här. Alla är på plats. Snart kommer också pappas bästa vän sedan barndomen, han har ingen familj så han brukar fira med oss när det är speciella högtider....(brukar å brukar...men han ska göra det i framtiden, har mamma bestämt, så att han inte är ensam)

Idag har jag och pappa målat ägg. Hehehe. Ingen av de andra tyckte att sådant va kul, men jag å pappa gick igång direkt. Pappa blev också mycket stolt över det faktum att jag skulle publicera bilderna på min blogg. Han är nämligen en trogen läsare som "surfar in varje dag på bloggen" (hans egna ord).

Det är något som är lite speciellt gulligt när ens föräldrar följer ens blogg så slaviskt som mina ändå gör.

Pappa låssas som om han inte är intresserad, men påpekar alltid stolt när han själv nämns...kanske tror han att jag är superkändis i bloggvärlden (hehehe). Håll med om att det är lite sött?

I alla fall. Åter till påsken. I vår familj är påskfirande viktigt. Familjen ska samlas. Mat och godis ska konsumeras.

Sambon gör vissa avvikelser från Fitnessfighten i och med detta, men jag försöker hålla mig till var tredje timme; intag av mat/mellanmål..och även motion i minst en timme varje dag.

Ovan ses pappas mästerverk.

Han har målat två och jag två. Denna var han mest stolt över. Ett ägg-huvud med fjädrar till hår.

Jag tror mamma skrattade så att hon höll på att kissa på sig...han såg så fokuserad ut.

Det är kul med påsk. Alla får vara barn igen liksom.

Dessutom är ju ägg bland det godaste i världen också. Och nyttigt dessutom!


Kommentarer:
#1: Sussie

GLAD PÅSK! :)

2012-04-06 @ 20:36:19

Duktig du är!!! Jag har tappat all fokus, så på tisdag är det jag som tar mig i kragen och styr upp läget ;-)



Härliga ägg och gullig far du har! Min pappa läser inte min blogg men mamma gör det desto ivrigare och resumerar den åt far ;-) Ibland blir det lite märkligt när man vill berätta något skoj och alla redan har läst det, hihi



Ha en fin påsk nu, går här hemma nu och längtar efter mer lakrits att provsmaka på! Resten står faktiskt orört i sin påse, kryss i taket..

2012-04-07 @ 04:54:51

Vilken härlig familjekärlek! Blir varm i hjärtat!



En underbar Påsk önskar jag Er alla!

2012-04-07 @ 09:51:42

Vilka söta ägg! :) Föräldrar är så söta :)

2012-04-07 @ 20:11:39
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: