ZtorZillen

2011-09-15
21:38:48

Award!
Trillingnöten är så full av visdom.
Jag bara älskar hennes blogg! I alla fall. Hon skrev en inspirerande kommentar till mig...

Hon skrev rent ut att jag skulle skriva ner följande för att underlätta min väg mot mitt mål:
Varför vill jag gå ner i vikt? Vilka fördelar kommer med att jag når mitt mål?
Lägg upp en plan!
Sätt upp en veckoplan, dela upp målet till delmål. Satsa varje vecka på att komma ett steg närmare det stora målet.


Just det!
Jag har också fått en award av henne! Yeeeye!



Med awarden kommer också ett uppdrag. Nämligen att besvara lite frågor och sedan skicka den vidare till fem andra bloggare. Så här kommer det:

1. Varför började du blogga?
Jag började blogga för att få skriva av mig, jag ville vara öppen och ärlig om min ätstörning. Något jag kände då att jag inte kunde vara i real life. Genom bloggandet har jag upptäckt flera fördelar. Just nu bloggar jag för att få ta del av andras erfarenheter och för att bli mer pepp och komma igång med träningen.

2. Vad har du för mål med bloggen?
Oj, vad seriöst! Jag har nog inget mer mål med bloggen än att jag vill kunna fortsätta skriva, öppet och ärligt utan att bli dömd av min omgivning. Jag har egentligen inga problem med att bli "dömd", jag har haft problem med att vara ärlig mot mig själv när det gäller min ätstörning..varför jag nu önskar att bloggen kan hjälpa mig med att vara mer ärlig.

3. Vilka bloggar följer du?
Jadu, det är liksom lite dåligt på den fronten. Har fått virus på gamla datorn, skaffade mig en ny..och därmed försvann alla bloggar jag följde. Just nu följer jag ett 20-tal. Dock skriver de inte varje dag, vilket gör att jag hinner med att kommentera också. Tar dock gärna emot tips om nya bloggar att följa.

4. Favoritfärg.
Orange. Den färgen som babymorötter har. Så eldig, så vacker. Jag blir glad varje gång jag ser färgen...!

5. Favoritfilm.
"Flyga drake", så vacker film. Börjar nästan gråta bara jag tänker på den...

6. Vilket land/länder drömmer du om att besöka och varför?
Jag vill inte välja ett land. Jag har en dröm om att besöka alla huvudstäder i Europa. Det vore kul att säga att jag hade gjort det PLUS att det är så olika länder/folk/kulturer! Men om jag måste välja ETT land..så skulle det vara Jordanien. Eller Somalia...eftersom det är krig där, så säger jag Jordanien. Har ni sett filmerna om Jesus, de som går vid jul å påsk? De är inspelade i Jordanien, det verkar vara ett så vackert land. Å det vore häftigt...drömmer mig bort en stund!

Nu kommer den svåra biten i denna award, att välja ut endast FEM bloggar som ska få awarden:

Emsut en bloggerska jag följt ett bra tag nu. En tjej som vet hur man inspirerar. Hon har gått ner massor i vikt och skriver om vardag och fest. Motion och motivation. Denna blogg inspirerar mig att fortsätta med vardagsmotionen!

Kanelpinglan Ni bara måste läsa hennes blogg! Känner så väl igen mig i vad hon skriver. För att inte tala om hennes peppande kommentarer. Vi har aldrig träffats i verkligheten, men det känns som om hon är en nära vän, det är så man känner när man läser hennes blogg också. Så ärlig.

Vitt begär En ny blogg jag börjat följa. Fastnade direkt, då det kändes som om Gunilla pratade till mig. Jag håller inte med om allt hon skriver, fast det behöver man ju å andra sidan inte heller göra...men så mycket kloka ord om det jag fått förklarat till mig handlar om dålig karaktär. Gunilla vänder på det och säger tänk om det handlar om ett kroppsligt beroende? Läs!

Byebyekilon Också en blogg som jag följt ett bra tag. Hon är ärlig. Å jag känner så väl igen mig, med förkylningar just när man återfått motivationen att träna bra. Hundpromenader i ur och skur. Kan inte annat säga än att hon skriver skitfyndigt! Love her!

Helen Ytterligare en underbar go tjej. En tjej som lyckats gå ner massor i vikt och fortsätter sin resa i sin egen takt. Hon har hittat den balans, jag själv saknar. Hon äter hemlagad mat, hon äter allt men i begränsade mängder. Så fyndig tjej, blir otroligt glad och pepp av att läsa hennes blogg. Massor av motivation!

Läs nu igenom dessa bloggar, lovar att ni inte kommer ångra er!


Kommentarer:

Usch, nu blir jag ju rörd en fredag också! hur ska det här gå :) Jag kommer ju att bli ett känslomässigt vrak i slutet på helgen om det fortsätter så här :) TACK för dina fina ord vännen!



Jag vill också se Flyga Drake. Boken har jag läst och den gillade jag väldigt mycket! Nu måste jag låna filmen som sagt. Jordanien, vilket annorlunda land att vilja åka till! Jag hade två barn jag undervisade från Jordanien faktiskt. Väldigt fina barn! :)

2011-09-16 @ 05:48:58
#2: Anna

Tack för dina värmande ord! Jag har haft en riktigt jobbig vecka, så att se dina ord var som nektar för själen! Tusen tack!



Du ska veta att även om jag inte alltid kommenterar vad du skriver så är jag med dig hela vägen.



Kramar!

2011-09-16 @ 08:31:23
#3: Emsut.



Åh. Tack söta du! Vad glad jag blev :)

2011-09-16 @ 09:03:51

sv: det är rätt, jag har uppträtt mycket i Katrineholm förr, bland annat på stan nån gång och en hel del i stadsparken för ett antal år sedan. :)

2011-09-16 @ 12:08:29
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: