ZtorZillen

2011-09-07
19:36:21

Hemkommen
Nu har jag varit hos gyn. Suck. Ja, vad sa hon då?
Hon konstaterade att jag har två av tre symptom på PCO.
Hon kunde INTE se mina äggstockar på ultraljudet, varför det inte kunde konstateras om det fanns cystor på dem eller ej.
Hon konstaterade också att jag fortfarande lider av fetma (no shit?!).




Ja, jag vet inte om jag ska vara glad eller ledsen. Hade nog någonstans trott att det skulle visa NÅGOT på ultraljudet.
När jag bad om att få värktabletter för mensen, så fick jag Ipren utskrivet. Berättade att jag har testat Ipren tidigare och att jag vill ha något starkare...men icke... Sambons syster har riktigt hemska menssmärtor, hon har fått medicin mot detta och klarar nu av detta mycket bättre. Något sådant ville jag, vilket jag också påpekade...men icke..!

Känner mig ganska "tom" just nu...

På återseende!

Kommentarer:
#1: Tomtan

Tänk att det ska vara så svårt att lyssna på "patienten"!!!! Jag fick aldrig heller nån hjälp, och hur populär är man på arbetsmarknaden när man oftast är "sjuk" 1-2 dagar i månaden???

2011-09-07 @ 20:40:11
#2: Susanne

Kul att du kikade in på min blogg. Här kommer receptet

http://www.kokaihop.se/recept/kramig-potatis-och-purjolokssoppa

Nu ska jag kika runt i din blogg. Ha en fortsatt bra onsdagkväll.

2011-09-07 @ 21:03:30

Nae, det var verkligen ruttet gjort! Kan du gå till en annan läkare kanske?

2011-09-08 @ 05:37:48
#4: emsut.



Undrar varför dom inte LYSSNAR!

Jag har fått antidepressiva utskrivna mot pms. Och mina p-piller håller det mesta av mensvärken borta.. Är glad att jag hade en läkare som lyssnade ordentligt.. :)



Kram och vi ska nog se till att det löser sig!

2011-09-08 @ 08:01:15
#5: Susanne

Sv: Bodypump är styrketräning grupp. Är ganska tufft, men det ger resultat på kroppen.

Jag tycker att det är kanonkul.

Kram

2011-09-08 @ 20:25:27
#6: maria

Varför kunde du inte fått nåt annat än Ipren ? Låter tufft för dig...

Hoppas du får det stöd du behöver...



Kraft till dig och goa kramar :)

2011-09-08 @ 20:43:02
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: