ZtorZillen

2011-10-11
19:35:41

BREV från sjukvården
Det är så märkligt, det där med brev. Spelar liksom ingen roll vem det är från, man blir så glad. Känner sig lite speciell. I alla fall idag har jag fått brev från min läkare på gyn-mottagningen.

Hon skriver bland annat följande:
-hon tror inte att min överproduktion av kortisol beror på p-pillren (men vill vara säker)
-hon erbjuder sig att skriva en remiss till dietist
-angående mensvärken förstår hon att tidigare recept inte hjälper och erbjuder sig att skriva recept på starkare medicin


 

Så det känns ju positivt måste jag säga. Nu ska jag bara skriva tillbaka till henne och säga att jag gladeligen tar emot både recept och remiss! Jag är visserligen mycket tveksam till vad en dietist kan hjälpa mig med..då jag redan tagit hjälp av kostrådgivare, diabetes- och kostsjuksköterska samt livsstilförändrar-kvinnan (via landstinget, hon var den som var utbildad inom kost på sjukhuset i staden). Jag är ändå villig att testa. Återigen. Känner mig motiverad att bli av med kilona och jag tar som sagt gladeligen emot hjälp...hoppas bara att hon/han inte råder mig till att äta kolhydrater, då jag VET hur det påverkar min kropp.  Hoppas det är en öppen person med nytänk..! Hoppas!

 


Kommentar:
#1: emsut.



Ett steg i rätt rikning, sötnos! Härligt.

Och remiss till dietist kan ju inte skada. Precis som du skriver kan det ju bli en person med nytänk!



Kramar!

2011-10-11 @ 21:41:55
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: