ZtorZillen

2011-10-02
21:28:59

Att njuta
Vad gör ni för att njuta?
Förut.
Innan jag tog tag i min sjukdom, min ätstörning. Kan jag nog ärligt säga att njuta var synonymt med att äta.
Det stämmer inte längre.
Inte alls faktiskt.
Eller till viss del, kanske.
Jag kan fortfarande njuta av riktigt god mat.
Men att njuta är inte samma sak som att äta!

(Bilden är hämtad från Kråkspark, håller just nu på att sticka samma mönster i vinrött..)

Vad jag kan njuta av idag är mycket olika.
Kanske är det en ansiktsmask.
Tystnaden, njuter jag också av ibland.
Att jobba med mina händer (att pyssla).
Att sticka, att virka!
Att teckna.
Att sjunga med i låtar.
Att ha sovmorgon.

Världen är så mycket mer än bara socker.

Varför var det så svårt att inse det innan?

 

Vad gör du för att njuta?



Kommentarer:

Sv: Tack så mycket! Ja, gör det, det är otroligt roligt :)

Om du njuter när du pysslar med händerna så passar ju nagellack underbart bra. Själv om jag är på dåligt humör brukar jag sätta mig ner och pyssla med mina naglar, då lugnar jag ner mig och mår mycket bättre igen :) Lycka till med din viktnedgång, även om det känns förjävligt ibland så lönar det sig i längden att vara envis :)

2011-10-03 @ 10:42:46
#2: Susanne

Går i skogen, unnar mig sköhetsbehandlingar, shoppar, umgås med nära och kära, åker iväg på en weekend, kommer på en massa som jag gör.

Kram

2011-10-03 @ 19:29:35

Vilket fint inlägg! Finns mycket....

Väljer tre saker jag njutit av idag:



1. Att få se solen vakna över fälten. WOW!

2. Att jag gav mig själv chansen att få ny inspiration genom att gå på mitt första grupp pass i jumpa.

3. Att få pussar av min Kärlek.



Annars njuter jag mycket just nu av att läsa, tända ljus och rökelse. Det får ner min höga intensitet på ett balanserade vis. Och tystnad, tycker om tystnad.

2011-10-07 @ 22:34:29
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: