ZtorZillen

2011-11-18
20:48:44

Julklappar
Idag är temat: julklappar!
Just det, du läste rätt. Julklappar. Fick frågan av både min kära moder och min älskade sambo. "Vad önskar du dig?".
Jag vill någonstans tro att jag inte är speciellt materialistisk. Eller att jag aldrig har varit det. Det har aldrig varit något problem. Men till jul blir det som ett problem. Folk liksom tjatar. Vad vill du ha? Jag vet inte, jag köper det jag vill ha. Vill jag ha något som jag inte har råd med så sparar jag, eller så vill jag inte ha det tillräckligt mycket. Så enkelt är det! Men jag förstår tanken, och jag förstår att den är god. Jag förstår att man vill köpa och unna något litet extra till de personer man älskar, och varför inte på julen, när ändå alla andra firar och köper presenter till varandra?

Jag önskar mig själv viktnedgång, kan jag få det tro? Kan jag få den presenten till julklapp?

Apropå julklappar och att skämma bort sig själv..eller att unna sig något.

Jag har sedan, så långt jag kan minnas, alltid haft problem med eksem i hårbotten. Vill minnas att jag använde något som hette Fungoral när jag var liten. Minns att mamma hade ett jäkla krångel med min hårbotten, det va ena salvan efter den andra..special tvål och special schampo. Nu har det i alla fall kommit tillbaka, både eksem och klåda. Min misstanke är att det har med stressen att göra. I vilket fall som helst så knatade jag till apoteket efter jobbet och köpte mig en flaska fungoral. Nu jäklarns ska det behandlas!

Jag vill verkligen inte gå eller springa in i den berömda väggen. Så nästa vecka är det projekt: ta hand om mig själv. Jag tjuvstartar projektet redan idag!

På återläsande!

Kommentarer:

Fungoral använder jag just nu! :) det funkar så bra :)

2011-11-19 @ 07:45:26
#2: emsut.



*ta hand om dig själv.

*ta hand om dig själv lite till.

*ge dig själv en kram

*be din sambo att ge dig en kram.

*du får en kram av mig också!



Inga väggar Zillen. Håll dig från dom. Du är bäst och låt inte stressen äta upp dig.

2011-11-20 @ 10:41:34
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: