ZtorZillen

2011-11-07
23:00:44

Fluvia, hon på bilden, ;)

Idag känner jag att jag vill dela med mig lite mer peppbilder. Just nu innebär peppbilder för mig både lyckad viktminskning men även de som lyckas va snygga i sin "tjockhet".

Själv har jag en förmåga att vilja försvinna. Att inte synas.

Jag skäms mycket över min kropp, något jag försöker jobba med.

Jag vill gärna ha på mig färgglada kläder.

Jag vill ha på mig klänning och kjol och känna mig feminin. Men på något sätt så har fetman även dragit med sig någon form av självhat och något slags straff-tänk att jag inte får vara feminin.

Nu har jag dock bestämt mig för att det är slut med detta offer-tänk.

Jag ska vara snygg och underbar på vägen neråt mot min målvikt.

Jag ska ha färgglada kläder på mig, för det mår jag bra av.

Mår jag bra, ser jag bättre ut.

Varför skulle inte jag få ha feminina kläder på mig?

Skulle det vara mindre okej att jag har kläder som är anpassade efter mina former, bara för att jag är tjock?!

Nej, nu jäklar. Jag har så smått börjat ändra min klädstil..så att jag känner mig mer och mer bekväm i mera "feminina" kläder. Jag tror att jag mår bättre av det också. För er som lyckas mer er viktnedgång och läser detta...Om ni har lite mer femininakläder som bara ligger å skräpar, som ni har växt ur..HÖR AV ER!

Då jag inte är så rik..så letar jag just nu på alla bloppisar jag kan hitta..just efter lite snyggare kläder som framhäver formerna istället för att gömma dem. Tror nämligen att jag ser ännu större ut med "tältkläder"...ialla fall så är det min uppfattning att andra ser tjockare ut i det i alla fall.

 

 

På återseende!


Kommentarer:
#1: emsut.



1. Du är inte så tjock som du tror



2. Feminin får alla vara och känna sig (ja, även om du är man om du har lust med det)



3. Du är inte så tjock som du tror



4. Jag har en orange tröja som jag älskar att ha på mig. KOnstigt nog, jag som oftast bara har svart.



5. Börja med färgglada strumpor. Jag har rosa med björnar på.. haha :)



6. Kom igen Zillen, kom igen. Var dig själv!



Och sist men inte minst. KRAM!

2011-11-08 @ 07:37:32

sv: ja, det är läskigt tycker jag :/

2011-11-08 @ 19:09:03

re: Ja, i princip så bestämde jag mig att nu fick det vara nog. Och det gick vägen. Det krävs ständig motivation och att peppa sig själv.

2011-11-08 @ 21:02:45
#4: Tweety

Som du säger, bara för att man väger lite mer än man skall så skall man visst kunna klä sig i feminina kläder & åtsittande kläder. Peppkram

2011-11-09 @ 12:55:19
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: