ZtorZillen

2011-11-17
21:43:17

Extreme makeover weightloss edition -Rachel
Efter jag har tränat...så brukar jag alltid titta på något som får mig extra peppad att inte hetsäta efter träningen.
Just det, du läste rätt. Efter träning får jag oftast ett makalöst sug efter ALLT. Exakt! ALLT. Då passar jag på att titta på Biggest loser, Du är vad du äter eller något annat pepp-program.

Idag fick jag tipset av min the-one-and-only-Emsut att kolla på Extreme makeover. Gick in på Tv4play och kollade på första avsnittet! Blev sjukt glad och peppad av att se det! Också roligt att de för en gångs skull (-menar att det är ovanligt-) i ett amerikanskt program även pratar om den mentala biten. Det handlar inte bara om att räkna kalorier och träna, du måste ÄNDRA ditt sätt att tänka och att leva. Dock tycker jag att det var ett för litet fokus på just den mentala biten. Men det är väl så..när 365 dagar ska redovisas på en timme. Då hinner man inte med det där som är "mindre" önskvärt i amerikansk TV.


Kommentarer:

Den är bra den serien :) Men som sagt är den lite väl "snabb" så att säga...mycket fattas. Resultaten blir bra!

2011-11-18 @ 05:36:35

Hej Ztorzillen



Tänkte på det du skrev i min blogg igår om dina stressreaktioner du upplever just nu. Första steget är att just uppleva dom och erkänna dom. Först efter det kommer handlingen. Tänker om du kan sätta ord på hur du reagerar, i din stress? Svårt att sova, behålla maten, hjärtklappning, ångest, utslag, svårt att andas, värk i kroppen, deprimerad, aggressioner, kort stubin, m.m m.m Symtomen är många och olika för alla. För att komma tillrätta med en stressrekation behövs förändring i vardagen och det är oftast ing små saker. Vad jag menar med det är att det krävs mer än att tänka "nu ska jag sluta stressa" . ofta behöver man även hjälp och avlastning från anhöriga. Kanske är det din arbetssituation som plågar dig? Frågorna är många. Vad som är mycket bra är precis det du gjorde häromdagen, att vistas i naturen. Det är otroligt läkande. Särskilt om man har möjlighet att vakna med solen och se hur dagen vaknar, det är livskvalitet över det vanliga. Finns så mycket jag skulle kunna skriva, om du vill får du maila mig eller så hörs vi här. Jag ger gärna det jag kan till dig.



Ta hand om dig och välkommen

Malin-Charlotta

2011-11-18 @ 17:46:22
#3: emsut.



Jag ska sätta mig och titta igenom alla avsnitt jag också. En timme är för kort tid att redovisa ett år på.. men man får en rätt skön känsla i magen när man tittat klart... :)

2011-11-20 @ 10:37:07
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: