ZtorZillen

2011-11-24
21:46:44

Dagen var som följer
Dagen började med att jag bestämde mig för att åka in till sjukhuset, nu ska jag banne mig få ta mina hormon-och blodprover, så att jag äntligen kan börja med mina p-piller igen...så jag slipper all smärta!



Sagt och gjort, 8:45 så bråkade jag med sköterskorna på kvinnokliniken i staden. De ville ej ta några blodprover på mig för att jag inte hade med mig någon remiss. Jaha.
-Hur får jag tag på en sådan då?
-En sådan skriver vi, svarade dem, och sedan skickar vi hem den till dig.
-Så jag ska åka hem och vänta på att ni har skrivit en remiss?
-Ja.
-Men kan ni inte skriva den nu då, så väntar jag?
Oj, oj, oj..vad den frågan skapade irritation. Till saken hör, att jag hade med mig ett papper från min förra läkare. Där det stod vilka prover som jag skulle ta.
-Du ska vara fastande på de här proven.
-Nej, det ska jag inte. Jag ringde till er igår och frågade om jag skulle vara fastande och då sa ni "nej". Det är samma prover som jag tagit två gånger till i år och då har det inte heller varit fastande.
-Jaha?
Mer irritation och letande bland papper. Till slut hittar hon ett brev från min förra läkare där hon skrivit vad jag ska ta för prover. Hon ber mig sitta ner och vänta i väntrummet, sedan får jag med mig remisserna. Jag går till labb. De tar proverna. Jag kommer tillbaka ett par timmar senare, de tar ytterligare blod. Sedan var det klart!

Så kan det vara. Nu är blodet taget. I övrigt har dagen varit okej. Efter jobbet, så bjöd jag hem två kollegor på fika. Men det blev kvällsmat istället. Det var mina två fd pendlingskompisar. Vi bjöd på korvstroganoff a la Zillen. Med ölkorv, vitlök och äpple! MUMMA!

På återskrivande!

Kommentarer:
#1: ealina

Haha, ja, jisses.. skakar på huvudet

Bra att du stod på dig! :D



Och, du, det låter som en väldigt mumsig stroganoff du gör!

2011-11-24 @ 22:54:56

Hahaha, bra jobbat! Du är ju grym som fan! Så ska man ta dem :)

2011-11-25 @ 05:26:33
#3: Emma

Åh vad irriterad man kan bli på sånt där!

2011-11-25 @ 14:39:52
#4: esut.



Jag har startat min blogg igen, sådär lite i smyg.. :)

2011-11-26 @ 08:50:26
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: