ZtorZillen

2011-07-24
12:46:58

Norge

Det är svårt att inte nämna Norge i dessa dagar. Så svårt. Samtidigt...vill jag inte ge en terrorist mer publicitet än vad han redan har fått. Inte heller hans terrordåd. Det förtjänar inte att få den publicitet det får. Varför? För att det är vidrigt och för att det endast spär på folk med idiotidéer..ännu mera. Istället vill jag skänka en tanke eller flera till alla dessa familjer som drabbats. Alla människor vars systrar, bröder, mödrar, fäder...inte kom hem efter terrordådet. De som fick sätta livet till, för att en idiot valde att begå ett terrordåd. Inhemsk terrorism, är på något vis den värsta sorten, enligt min mening.

Åter till familjerna...
Jag hoppas de förstår att vi tänker på dem. Att vi sörjer med dem. Att de finns i våra hjärtan.
Jag vill att vi alla ska strunta i att fokusera på det onda. Och låta polisen göra sitt jobb. Istället fokusera på allt de goda, på de underbara människor som riskerade sina egna liv genom att försöka hjälpa så många människor som möjligt från att drunkna, trots att de själva då utsatte sig för en risk genom att bli beskjuten...
Alla vardagshjältar! All kärlek! Tycker ändå det är fantastiskt! Alla människor som stöttar Norge i deras landssorg. Godheten kommer alltid att segra. Oavsett vilken religion du tror på -eller inte tror på-, oavsett vilken politik du stödjer-eller inte stödjer-
Kärleken är störst!


En ros till alla er som har förlorat någon, till alla er som kommer att förlora någon.
Till alla er som inte ger upp.
Till alla som fortfarande tror på godhet och kärleken!

Kommentarer:
#1: Beckis

Det var fint skrivet!

2011-07-24 @ 12:59:52

Jättefint skrivet! Jag tycker exakt samma sak. Sprid kärleken så att vi kan enas och vara starka!

2011-07-24 @ 13:08:56
#3: Anna

Verkligen fint skrivet.

2011-07-24 @ 14:28:55
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: