ZtorZillen

2011-07-09
13:50:30

Girl power
Finns det någon som utstrålar mer girl power än Pink? Jag tror inte det. Jag älskar hennes musik, den får mig alltid att bli mer pepp. Och just nu, när jag inte motionerar regelbundet utan har valt att fokusera på mitt sjuka matbeteende istället, behöver jag all pepp jag kan få. Hon utstrålar något visst. Något riktigt tufft och vackert. Jag jobbar med min självkänsla ganska mycket just nu...och jag gillar att finna inspiration i andra människor. Speciellt tjejer. Jag är vad man kallar en feminist. Och jag är stolt över det. Jag tycker att flera av oss borde ha kvinnor som förebilder, det finns så många starka kvinnor där ute!

Många gånger finner jag att det ofta är kvinnor som trakkar ner på andra kvinnor..och jag tror att det är oftare förekommande att det är kvinnor mot kvinnor istället för kvinnor mot män. Personligen..har jag ett exempel. Vid min förra arbetsplats så låg chefen med en yngre kollega. Eftersom hon var min vän, visste jag om detta långt innan det kom fram. När det väl kom fram, så köptes mannen (chefen) ut...tror att det var för att tysta en mindre skandal. Hon var så mycket yngre än honom, och man ville väl inte att tidningarna skulle skriva om hur han utnyttjat en yngre kvinna som han varit handledare och chef för....

I alla fall. Det pratades en hel del på arbetsplatsen...om hur olämplig deras relation varit. Om hur det hade gått till, vem som uppmuntrat vem och så vidare. Männen på min arbetsplats -jag blev förvånad- uttryckte flera gånger att "det är sådant som händer, man blir kär". Det dom var upprörda över var snarare att chefen hållt det hemligt, att han varit den som godkänt hennes lön efter löneförhandlingen. Kvinnorna, däremot, pratade om hur tjejen -min vän- varit uppmuntrande mot chefen. Hur hon får "skylla sig själv" så som hon klädde sig. Hur hennes beteende var olämpligt. Inget alls illa om våran chef, nejdå..han kan inte rå för att han blev uppmuntrad och förförd av en mycket yngre kvinna som han dessutom hade en formell makt över. Nejdå, naturligtvis inte hans fel...

Någon månad senare, sa hon upp sig. Hon orkade inte med allt tisslande och tasslande. Naturligtvis köpte man ut henne också, så att hon inte skulle prata med pressen..inte för att det sades högt..men det kan man ju räkna ut. Hon fick ett par tusen. Han? Han fick två eller tre årslöner. Han var chef, så ni kan ju räkna ut hur mycket det blev...

Det jag ville ha sagt var i alla fall att vi tjejer/kvinnor/tanter, vi måste hålla ihop. Vi kan alla leva tillsammans, varför kan vi inte bara betrakta oss som "människor" och inte som kön, hudfärg, religion eller sexuell läggning? Vad är det som är så svårt?

 

Det här inlägget kanske inte har med viktminskning att göra, men ändå om inspiration. Inspiration till livet. Och vad som gör livet lite extra "piff"..eller vad man ska säga.


Kommentarer:
#1: Jelly

Jag håller med om precis allt du säger! Det är viktigt att hitta bra förebilder och vara förebilder för varandra. Vi kvinnor är experter på att racka ned på andra, i min del av bloggvärlden känner jag dock att alla uppmuntrar varandra. I verkliga livet inte lika mycket! Jättetrist! Pink är för mig stark, cool, häftig och jag gilla henne. Perfekt förebild!

2011-07-09 @ 16:08:45
#2: Anna

Hej Och vad glad jag blev av din titt inne hos mig (välkommen tillbaka) Du har en bra blogg med som jag gärna följer.



Pink, är en favorit för mig med, håller absolut med dig till 100 % av vad du skriver.

2011-07-09 @ 22:44:59

<3 Girlpower!

2011-07-10 @ 00:11:39
#4: Beckis

Pink är grym! Vi har två hundar, en cocker spaniel och en springer spaniel. Den tredje hunden bodde hos oss en dryg vecka när hans ägare var på semesterresa. Vad är det för valp du ska hämta?

2011-07-10 @ 14:52:23

Får mig att tänka på Top Model där det är skitsnack i varenda avsnitt. Jag förstår inte hur man orkar lägga så mycket energi på sånt. Varför inte hjälpas åt?

2011-07-16 @ 11:40:17

Stefan: Men eller hur?!?! Hur orkar vuxna människor?? Tror tyvärr att det är vanligare än va man kan tro. Ibland önskar jag att jag vore kille. Så mycket ärligare på något sätt! Gillar man inte någon så säger man det, eller skiter i den personen. Inte en massa skitsnack!

2011-07-18 @ 21:45:43
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: