ZtorZillen

2011-12-06
22:01:07

Svar!
Hejsan, svejsan...kära bloggläsare.

Fick en fråga av en anonym läsare. Frågan gällde hur jag mår med stressen och allt.
Kort svar: Ingen förändring, eller knapp förändring.

Långt svar:
Jag försöker att varva ner. Ingen övertid. I morgon ska en av mina ungdomar på suicidbedömning, det råkar vara samma dag som jag själv skulle till läkaren. Då min chef inte fattar allvaret med att jag mår dåligt, sa jag till henne att jag prioriterar min hälsa framför ungdomens, varför jag inte följer med till barn- och ungdomspsykiatrin i morgon. Punkt.
Så...vad kan vi göra för slutsatser av detta?
Jag sover bättre nu, fortfarande oroligt, men jag sover i alla fall. Jag har fortfarande hjärtklappning, huvudvärk..problem med närminnet, humörsvängningar, koncentrationssvårigheter...Sedan har jag även fått halsbränna på sista tiden, och även hudutslag i form av eksem i hårbotten och lite på övriga kroppen...

 

Min överlevnadsstrategi just nu är att ta hand om mig själv. Jag försöker att hela tiden tänka på att inte bry mig så mycket om mina kids. Att det finns någon annan, och att jag inte hjälper någon genom att själv må dåligt...men det är inte lätt, ska gudarna veta. Men fokus just nu är: fokus på att må bra.

Veckomål denna vecka:

Att varje dag unna mig själv något speciellt (redovisa i slutet på veckan)

Ta hand om mig själv

Räkna kalorier

Meditera och avslappningsövningar varje dag

 

-over and out-


Kommentarer:
#1: Pärlan

Man måste absolut ta hand om sig själv! Det vet du bara bäst själv hur du ska göra :) Du är duktig som kämpar och prioriterar dig själv! Inte lätt att säga nej, särskilt inte i ditt jobb där det ligger så mycket känslomässigt bakom.

2011-12-07 @ 13:20:49
#2: Pärlan

Svar: Aaww, tack så jättemycket! Det vet jag att du gör! Jag finns alltid här för dig med, hoppas du vet det! :)

2011-12-08 @ 07:23:55
#3: Anna

Det gör du rätt i!!! Ta hand om dig själv först. För du ingen hjälp till andra om man knuffar sig själv åt sidan. Inte lätt säga nej alla gånger

Peppkram

2011-12-08 @ 10:37:10
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: