ZtorZillen

2011-12-03
15:43:56

En julsaga
Snön faller...marken är vit och jag har nyss kommit in från en promenad med mina älskade, bästaste-bästa pojkar. Sambon och Samson. Det var ett tag sedan jag skrev här. Mest för att jag saknar inspiration att skriva. Det tog lite musten ur mig när jag pratade ut med min bror...eller när han pratade ut med mig. Det tar på krafterna, speciellt när jag önskar att vi hade en närmare relation än vad vi just nu har. Kanske måste vi inse att det bara inte går.

I alla fall.

När man kommer hem från en liten längre promenad, som det blev idag...så är den perfekta njutningen att sitta vid youtube och lyssna på diverse låtar. Vad kan vara mer jul, än just "en julsaga" med Ainbusk och Håkan Hemlin? Barndomsminnen! Mys!

Ja, just det. Bara för att jag försvann ett tag här från bloggen, betyder inte det att min kamp läggs i dvala. Inte alls. Inte ett dugg. Just nu är det mycket fokus kring den mentala-biten, men också så är jag supernoga med att registrera allt jag äter. Än så länge så har jag hållit mig inom ramen för var jag "ska" ligga för viktminskning ca 1 kg/vecka. Min förhoppning just nu är mest att maten ska fungera. Hoppas att det också ger resultat. Allt detta vägande och mätande av maten trodde jag skulle bli svårare än vad det var. Men så var inte alls fallet, när jag väl började. Nu känns det som om allt går av bara farten. Även min kära sambo hjälper mig att väga och påminna om jag glömmer bort. Så skönt att min fixering vid mat återigen håller på att lägga sig. Har ju varit nära ett par gånger den senaste månaden att hetsäta. Ännu inte fallit dit. (detta till trots att jag har varit på julbord med jobbet också!)

 

P.S Samson hälsar D.S


Kommentarer:
#1: katta

Gud vad avis jag är på att ni har snö!! Hälsa tillbaka till samson!!! :D



<3

2011-12-03 @ 20:52:02
#2: Majja

Sådana dagar ska man ha många.

Har läst och vill bara skicka en riktigt stor peppkram.

2011-12-03 @ 22:02:41

Det närmaste jag kommer snö just nu är florsockret jag strödde över mitt pepparkakshus idag ;-) Låter sååå mysigt! Bara regn, vind och grått här nere i söder :(



Skönt att det funkar bra med mat etc :) Lite synd med din bror, familjerelationer kan vara svåra, har fyra syskon själv och det är inte alla som jag står så nära som jag skulle önska. Nu vet jag inte riktigt hur gamla ni är riktigt etc men man kan ju hoppas det är något ni växer ikapp, för har märkt det på mina syskon att ju äldre vi blir ju mer accepterar vi för dom vi är och inte dom vi tycker vi borde vara (om du förstår vad jag menar nu, blev rörigt!). Ha lite tålamod, går inte att ändra andra bara sig ;-) Kram!

2011-12-03 @ 22:05:43
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: