ZtorZillen

2011-12-06
21:35:23

Den här bloggposten innehåller nötkräm
Det pågår en tyst katastrof. En katastrof som varje dag dödar 21 000 barn under fem års ålder. De flesta barnen dör av näringsbrist, diarré eller andra sjukdomar. De dör av orsaker som med enkla medel skulle kunna förebyggas. Det som saknas är vaccin, medicin, rent vatten och näringsriktig mat. Saker som UNICEF kan leverera. Saker som vi tillsammans kan leverera.

Den här bloggposten är mitt sätt bidra. För i och med att jag publicerar den här bloggposten blir inte bara fler uppmärksammade på den tysta katastrofen utan dessutom innebär det att re:member skänker sex påsar av den nötkräm som UNICEF använder vid behandling av undernärda barn. Tre påsar nötkräm om dagen är allt som krävs för att ett barn som lider av undernäring ska kunna överleva.

Foto:UNICEF

Har du också en blogg och vill göra något viktigt i jul? Hämta bloggmaterial här! Tillsammans räddar vi barns liv.

Ps. Vill du köpa fältprodukterna som räddar barns liv, besök UNICEFs gåvoshop. Du kan välja ett snyggt gåvobevis designat av bland annat Tove Styrke eller Elsa Billgren att ge bort i julklapp.

 

 

Foto:UNICEF/Pelle Bergström

 

Personligen har jag redan varit inne på UNICEF:s hemsida och shoppat julklappar till en kollega och mig själv!

Det blev: 167 påsar vätskeersättning, skolpaket och sagoböcker! Tror att de kommer att komma till stor nytta, vart de än hamnar i världen! Ser glädjen av att studera hos "mina" kids, vore det inte underbart om de kunde få det i sina hemländer? Med sina föräldrar? Tror att vi måste utbilda människor och på så sätt försöka minska svält, krig och öka på välfärden i hela världen! Hjälp till du också!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: