ZtorZillen

2012-08-28
22:19:19

Ulvön
Jag berättade väl lite kort om att jag och min sambo varit på minisemester, över en dag? (2012-08-19)
Ute på Ulvön vid Höga kusten. Naturligtvis så dog ju batteriet till kameran. Men jag tog lite bilder med mobilen i alla fall... Det var sista helgen som färjan gick. Så det var ju riktigt tur att vi detta år inte missade resan. Vi hade för avsikt att åka förra året också, men kom på det helgen efter då färjan slutat åka.
 
I alla fall. Tanken från min sambos sida var att det skulle vara en liten mysig två timmars båtresa, som sedan avslutades ute på Ulvön..där vi kunde spendera några timmar och gå runt och strosa med herr Samson. Kanske ta en glass eller två och bara njuta och vara med varandra i solen...och sedan åka hem igen..
 
Nja...det blev ju nästan som han planerat. Förutom att allt var stängt på ön. Och det var ganska kallt. Inte så mycket till sol. Men de två timmarna på resan dit (med båten) var riktigt mysigt och vi satt å småhånglade och pratade om allt mellan himmel och jord. Samson tyckte inte det var lika kul och han behövdes underhållas mest hela tiden. Väl på ön så strosade vi runt, tog en varm kopp kaffe, åt matsäcken vi haft med oss, strosade runt lite mera, plockade vilda hallon, satt på en uteplats till en restaurang och njöt av stillheten och havet...sedan var det återigen dags att åka hem...hemresan på två timmar var underbar, solen tittade fram bakom molnen och Samson somnade och snarkade högt..helt underbar resa! Och jag är mycket glad att vi äntligen kom i väg!
 
 

Kommentar:
#1: Annika

Åh, så mysigt!
Kram till dig

2012-08-28 @ 23:31:08
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: