ZtorZillen

2012-08-21
21:45:52

Bob-yoga
 
Dagens coach är Biggest loser-Bob.
På hotellrummet. Träningspass nr 2, dag 2. Bra jobbat.
Har nyss avklarat en av hans yoga-pass. Puh! Suck och stön! Kände mig smidigare än igår, hehehe. Men störde mig lite på att min tjocka mage var ivägen...samtidigt kände jag mig stolt över att jag ändå gjorde det. Jag hade min senseis ord i bakhuvudet då hon någon gång skrivit att hon tycker det är imponerande att tjockisar (mitt ordval) löptränar offentligt. Det kom upp någon gång då jag sagt att jag är för feg för att göra det, i det fallet styrs jag av min rädsla för vad andra tänker...yogan känns lite samma sak. Det var ju några "kilo sedan" jag körde yoga mer regelbundet. Då var det inte så mycket mage ivägen i alla övningar. Å andra sidan så blir det ju mindre och mindre mage ivägen för varje pass (eller i alla fall minilite).
 
I alla fall känns just yoga som en smalisaktivitet. Jag vet inte vart jag fått det ifrån...men när jag såg tjockisarna på Biggest loser göra det så har jag kännt stor beundran för vad de gör, att de vågar! Å andra sidan, vad är det att "våga"?? Det är väl bara att göra det? Jo, så nu har jag gjort det. Igen. Och det känns mäktigt. Stolt är jag. Stark. Modig. Dock inte smidig, inte än...men det kommer. Det vet jag!

Kommentarer:
#1: Minendie

Heja dig! Yoga är en skön träningsfort tycker jag, man tränar och får ro i själen samtidigt. Perfekt :)

Svar: Tja, ron i själen har jag inte fått än...men bra träningsform!
pcoslife.blogg.se

2012-08-23 @ 17:22:22

Och Sensei menar alltid det hon skriver. Få saker är så inspirerade som att se överviktiga (mitt ordval;-) träna och springa ute.......

Mot målet!

2012-08-31 @ 18:00:06
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: