ZtorZillen

2011-08-30
12:56:48

Meditation: uppdatering
Så jag skrev ju om meditation för ett tag sedan. Eller, som jag föredrar att kalla det, mental avslappning. Gillar på någotvis inte ordet "meditation". Tycker det blir för mycket "flum" över det hela... I alla fall så har jag ju fått frågan om hur det går. Och då, snäll som jag är, ska jag svara på den frågan!

Hur går det?
Jodå, tackar som frågar. Det går "okej". Jag är inte så aktiv att jag mediterar en gång om dagen, så som man kanske borde. Jag försöker att göra det ofta. (varannan dag), men det är inte alltid det lyckas.


Det är i alla fall något jag håller på med och något jag har för avsikt att fortsätta med. Jag tror att fördelarna är fler än vad jag hittills har fått erfara. Alltså, med andra ord: något jag kan rekommendera. Och något jag gärna tar del av era erfarenheter av.

På återseende!

Kommentarer:
#1: Katta

Självklart Zillen! Men kan du inte maila mig så kan vi se om vi kan luska ut något ? [email protected]



KRAM!

2011-08-30 @ 23:09:20

Tusen Tack för du tog dig tid att göra ett inlägg! God tanke att ändra till "mental avslappning" , det tar jag gärna efter då det känns som mer "jag".



Jag tänker att vi alltid gör vårt bästa efter hur viktigt saker är för oss. Räcker det för dig med "avslappning" varannan dag så är det rätt för dig. Och det är en stor bedrift!



Jag ska testa en annan väg jag fick tips om. Att disciplinerat införa "avslappning" varje dag i 30 dagar, då det är den tid som det tar för sinnet att utveckla en vana. Och goda vanor vill jag ha många i mitt liv. Detta läste jag om i "Munken som sålde sin ferrari" En helt fantastisk bok. Har du läst den? Om inte, gör det.



2011-09-03 @ 13:45:40

Hejsan. :) Tänkte bara kicka in och säga hej och önska dig en underbar LÖRDAG. :D VaD ska du göra ikväll? :) KRAMAR XTIO

2011-09-03 @ 14:50:46
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: