ZtorZillen

2014-09-17
18:35:00

Tack
 
 
I dessa tider, då SD får fler mandat i kommunval och i riksdagsval...tänker jag att jag skulle påminna er lite granna kring vilka fina möjligheter vi ger ensamkommande flyktingbarn.
Jag har en klient som får ut sin ångest och saknad genom att teckna.
Jag och god man har uppmuntrat hen till att fortsätta med tecknandet, då det gör att hen orkar gå i skolan och vara som "alla andra barn".
Hens största önskan är att få jobba med animerad film på Disney.
 
Tidigare i veckan fick jag en present av hen. Nämligen denna underbara teckning på en gråtande äldre dam.
Jag fick välja på flera teckningar, och pekade ut denna som den som berörde mig mest.
Hen tog då upp en ram och la teckningen i den och sa sedan "denna är till dig, varsegod".
 
Jag är så glad för hens skull. I Sverige kommer hen kunna gå på estetprogrammet och utveckla sitt målande/tecknande. Hen kommer få flera möjligheter att uppfylla sina drömmar om att jobba med teckning, oavsett om hen slutar som bildlärare, konstnär, spelutvecklare eller tecknare till Disney!
 
Njut av bilden och var stolta över att era skattepengar hjälper barn som har flytt från krig och elände!
 
Denna vecka är jag extra tacksam över de barn och ungdomar jag träffar i mitt jobb!
 
TACK
 

Kommentarer:
#1: Minendie

Vilken talang! Vad roligt att få en så fin present som det ligger så mycket arbete bakom, det måste betyda att du är väldigt uppskattad.

Svar: Åh, jag älskar den verkligen!
pcoslife.blogg.se

2014-09-18 @ 13:55:58
#2: Anneli

Fanastiskt! Både bilden och insikten.

Svar: Tack!
pcoslife.blogg.se

2014-09-21 @ 13:15:39
#3: K-S

Verkligen fin bild!

Svar: Ja, det är den verkligen! Älskar den!
pcoslife.blogg.se

2014-09-22 @ 11:54:07
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: