ZtorZillen

2014-05-03
17:53:05

Inspiration när den är som bäst
 
Inspiration när den är som bäst är när man känner att man får en spark i röven och reser sig upp och faktiskt gör något. Så var det att sitta och titta på ett Biggest loser avsnitt idag. Blev så imponerad när de satt och pratade om träning och att de hade "fuskat" och "bara" gjort 4-5 timmar/dag i förra veckan. Blev så taggad och tänkte det ska väl då vara f*n om inte jag i alla fall kan göra 1 timme?
Å andra sidan, varför inte utmana mig och köra ett långpass?
Sagt och gjort, träningskläder på och ca 90 minuter senare...var jag lite svettig, kan man säga.
90 minuter på crosstrainern och jag är mäkta stolt över mig själv!
 
 
Syftet med passet var att bevisa för mig själv att jag klarar av det. Att jag KAN stå på crossen i över en timme.
Jag kan. Det handlade inte om att köra så fort som möjligt, utan uthållighet. Att fortsätta.
Men att göra det i lagom tempo, inte köra slut ryggen. Utan fortsätta. Bara göra det.
Med Biggest loser på tv:n framför mig så gav det en extra kick.
Stoltheten är på max nu.
Nu ska jag äta lite tacosrester! Köttfärs och sallad!
MUMMMAAAA!!
 
 
 

Kommentar:
#1: Linda

Det är så härligt när man känner sig riktigt inspirerad! Vad roligt att du fick en sådan boost :D

2014-05-04 @ 16:06:41
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: