ZtorZillen

2014-03-20
20:43:33

Sedan när blev jag svag?
Jag bara undrar. Sedan när blev jag svag i själen.
Sedan NÄR faller jag för grupptryck. Vad har hänt i mig som gör att jag av olika anledningar rättfärdigar att jag har börjat äta dåligt igen?
För det är så det är.
Inte jättedåligt...men ändå...
 
Specifikt, ska jag säga att det är på torsdagar.
Då har vi "finfika" på jobbet.
Det innebär att vi har på roterande schema att någon köper fika.
Oftast; bröd, smör, köttpålägg, gurka, ost, paprika. Kakor/tårta.
IDAG, fick jag till mig flera gånger "ska inte du ha?".
Fast de vet att jag inte äter fika, det har jag inte gjort med dem på över 1 år.
Vad är det för fel?
I alla fall tog jag en macka och en bit cheescake.
 
Jaja, det kanske inte är så mycket för världen.
Men det är jobbigt, för jag faller tillbaka i gamla beteende och riskerar också att falla tillbaka i vikten som jag hade tidigare...jag är jätterädd för detta...samtidigt...jag vet inte. Tror jag är rädd för att lyckas och att det är grunden till detta...
 
Målet är att jag resten av veckan ska vara GLUTENFRI.
 
Detta är basic. Och jag kan detta. Det är inget svårt.
Men jag måste samtidigt lära mig att återigen bli stark i mig själv vad gäller maten.
Säga nej till grupptrycket.
Att säga att jag tror andra mår bättre när jag inte är "präktig" och äter samma mat som dem, känns som en ursäkt...hm...
 

Kommentar:
#1: Cia

Det är just vid sådana här frågor som man ska använda Itrim. Be att få ett motivationssamtal. Skriv upp allt som känns knepigt just nu och lufta det med din hälsorådgivare. Dom har erfarenhet av många som suttit i samma situation som du och kan ge dig tips och råd på hur du ska hantera detta.
Du är absolut inte ensam och de är där för vår skull.
Gick själv upp allt och lite till vid en rejäl dipp och när jag tog tag i det igen så fick jag bara uppmuntran. Använd dom!
Cia

2014-03-21 @ 07:43:14
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: