ZtorZillen

2014-03-12
16:35:00

2013 - Längtan
 
Har börjat att lyssna på Sagan om isfolket.
Något som jag fått veta på jobbet, är ganska vanligt just nu.
Och så är det flera som har läst hela serien, vilket också är lite kul då man kan diskutera de olika karaktärerna.
Jag var under förra året med i en bokcirkelsgrupp på facebook, vilket var jätteroligt.
Tyvärr rann det ut i sanden, som så mycket annat...
Det vore riktigt roligt att ha en bokcirkel på riktigt. LIVE.
Eller online också för den delen.
 
"Yrja Mattiasdotter var tjock och klumpig och svårt missbildad av sjukdom. Folk gjorde narr av den fattiga flickan och kallade henne Tisteln. Yrja hade en stor sorg, hon var djupt och olyckligt förälskad i den rike och duktige Tarald, son till baronen Dag Meiden och Liv av Isfolket. Tarald hade dock bara ögon för sin vackra kusin Sunniva. På grund av det onda arvet skulle ett förhållande dem emellan bli ödesdigert..."
 
Tycker att man blir klokare och får ut mer av läsupplevelsen om man också kan dela den med någon.
Själv läser/lyssnar jag nu mycket för att jag mår bra av det. Och kan koppla bort all stress och hets kring mat, träning och bebisverkstad!

Kommentarer:
#1: Anneli

Läscirkel ska jag ta tag i - när jag blir pensionär eller nå't. Hinner absolut bara knappt läsa det jag vill just nu, men för några år sedan läste jag en kurs i litteraturvetenskap,mest på skoj - och attans vad kul det var att diskutera kring böckerna vi läste!

Svar: JAg gjorde faktiskt det samma...gillade litteraturvetenskapen riktigt mycket!
pcoslife.blogg.se

2014-03-12 @ 22:17:36
#2: A

Var köper du böckerna på?

Svar: Lyssnar på storytel-appen!
pcoslife.blogg.se

2014-03-14 @ 19:20:13
#3: Tackan

Jag har isfolket kvar, baggen lyssnade på isfolket för ett tag sedan han blev helt uppslukad :-) har flera vänner som läst och älskar. Jag tänker mig att jag ska göra det sen, nu hinns det inte med.

Om du gillar isfolket måste du läsa Rajja. Samma författare och ca 40 böcker, helt fantastisk serie om kvinnomakten , kvinnoförakten, kärlek, häxeri och Norrland .

Svar: Hmm..intressant, det ska jag skriva upp och ta tag i sen.. när jag är klar med Isfolket!
pcoslife.blogg.se

2014-03-15 @ 18:32:27
#4: Linda K

Jag läste Isfolket första gången när jag var 11 år... Sedan dess har jag nog plöjt igenom böckerna i snitt nån gång per år! 😀 Skulle nog inte våga lyssna på när någon annan läser upp, för då kanske hela "magin" som uppstod när man läste första gången försvinner...

2014-04-07 @ 20:30:45
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: