ZtorZillen

2014-06-29
22:50:34

Helgen som varit...
Vem kunde ana att det fanns fina vandringsstråk så nära hemma?
I helgen så upptäckte jag, sambon och vovven att det faktiskt inte behöver vara fjällen för att hitta fina vandringsleder. Så i närheten av Sörmlandsleden, gick vi en tur där jag spenderat många friluftsdagar som en liten kotte!
 
Som ni kanske vet så blev ju jag och sambon helt förälskade i fjällvandring förra hösten då vi var i Sälen. I år har vi varit i Idre och vandrat och blev så nöjda att vi nu har börjat införskaffa oss lite mer avancerad utrustning. Jag har numera en 30 L-ryggsäck och sambon har en 75 L. I helgen testade jag min. Packade den med matsäck och kaffe, sedan gick vi ut på en liten minitur mellan regnskurarna...
 
 
 
 
Mamma och pappa ska flytta från sin villa i höst och rensar därför sina lager av prylar. De älskade att paddla innan de fick mig och brorsan, så de hade en hel del campingutrustning som vi fick "ärva" av dem! Supersnällt!! Både ekonomiskt för vår del, men också skönt att inte behöva bidra till konsumtionssamhället allt för mycket, när man kan undvika det! I helgen testade vi därför också att sätta upp tältet. Vi hade tänkt att till vecka 33 åka på ännu en vandringssemester, men denna gång utan att hyra någon stuga...utan att bara tälta! (alla tips tas tacksamt emot kring ALLT jag behöver förbereda innan dess!).
 

 
Och som vanligt, tycker Samson att det bästa på vandringen är den obligatoriska "kli-pausen". Lika viktig som vätske- och matpaus!
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: