ZtorZillen

2014-01-25
13:10:10

"god morgon"
Jag vet att klockan är mer åt lunch-hållet...men ändå!
Det är ju helg, eller hur?
Jag och lillskiten var ute på morgonpromenad i morse...sedan har jag diskat, tränat lite och nu sitter jag här framför datorn en kortis innan jag ska iväg på pyssel-eftermiddag hos en kompis. Jag och min mamma har ju börjat träffas varje helg för att virka, och nu har vi bjudit med en kompis till mig. Min förhoppning är också att det ska sprida sig så att vi blir flera...lite helgavkoppling...fika med goda vänner samtidigt som man umgås över generationen och pysslar...ja, ser verkligen fram emot detta.
 
Vad gäller vikten har jag insett att jag nu ska gå in i ett "behålla nuvarande vikt"-läge. Så att jag inte blir besviken på mig själv...när jag väger mig..men också för att jag inte ska släppa allt helt. Jag har återigen börjat medicinera; metformin...vilket jag ju har haft ett uppehåll på i ca 5 månader.
 
Så nu är det medicin, regelbunden motion och ta hand om kropp och själ. Kanske kan detta också få en lugnande effekt på hela mig? Jag behöver släppa "barn-tanken", även om det är svårt. Någon frågade innan hur min sambo tar detta? Han är ju 10 år äldre än mig och har sedan vi började vår relation varit inställd på barn. Han vill ha barn och ha en stor familj mer än något annat i världen. Han säger ibland att han vill ha den familj han inte hade...vi kan gå in på det en annan gång...
 
I alla fall...det har varit jag som har "lugnat" ner detta. Och det är jag som är "anledningen" till varför vi inte har försökt tidigare. Jag har inte varit redo, och det har han accepterat. Sedan när jag träffade "fel" läkare som sa att PCO = barnlös, det var väl då vi började prata mer seriöst om att bilda familj...men det är ju några år sedan nu...
 
 

Vi försöker stötta varandra och han är också jättestolt över mina -20 kilo. Han ser hur jag kämpar varje dag och han tycker att jag är värd all lycka...jag älskar honom sååå för det. Han tycker inte att jag behöver stressa ner mer i vikt, utan ta det för vad det är. Vi har bestämt oss nu för att fortsätta leva ett kolhydratssnålt liv. Mer åt paleo-hållet, men att vi ibland ska kunna äta frukt också...eller inte så mycket äta, som att dricka..för nu har sambo också blivit kär i vår juice-maskin! I morse blev det ingefära-spenat-blomkål-clementin-selleri-juice. Inte så dumt, men selleri är ingen höjdare...så den ska vi ge bort till en granne eller någon som vill ha det som blev över...nej...selleri är verkligen inte vår grej!
 
 

Kommentar:
#1: Eleonor

Jag uppskattar att du är så ärlig med dig själv och delar med dig. Som jag sagt tidigare så är jag nog lite orolig för att jag själv ska ha svårt när vi väl väljer att försöka få barn. Jag har hört att det är mycket rester av p-piller och hormoner i vårt dricksvatten idag. Tror du att det stämmer? Vi har ju vår egen brunn men ändå, jag dricker ju av kommunalt vatten på jobbet dagligen och det är ju dumt att få i sig de där hormonerna när man inte ska.

Svar: Jag har hört det också...speciellt östrogen..men jag vet inte om det stämmer...finns tydligen i bisfenol A också...eller att det har med östrogenhalten att göra i alla fall...
pcoslife.blogg.se

2014-01-29 @ 10:19:50
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: