ZtorZillen

2014-01-06
12:29:28

Bästa julklappen
 
Den bästa julklappen förra året?
Jag tror att det var en te-prenumeration som jag och sambon gav till mamma och pappa.
Vi köper te från te-centralen, online. Jättesmidigt...plus att det är lite så där vardagslyx att krypa upp i sängen/soffan och smutta på ett gott te.
Känns också som ett mycket bra alternativ till saft eller läsk. Vilket jag för övrigt är supersugen på nu, med allt fuskande med maten i jul/nyår.
Nu är det dock påväg till andra höjder, så att säga!
 
Nu är det dags att mota förkylningen med te! Lite lagom vila på det också...men tänkte att jag ska försöka mig på lite yoga i dag i alla fall.
 
Jag är också kommunalanställd här i kommunen. Här betyder det att jag även får simkort på ortens badhus, helt gratis! Bra va? Måste dock förnya det varje år...så det ska jag göra i morgon efter jobbet tänkte jag. Nu ska här tränas...bygga upp musklerna kring bålen....ska också ägna dagen som idag, till att söka på nätet efter bra bålträning...för att stärka upp ryggen...
 

Kommentarer:
#1: Bettan

Såg att du var intresserad av bra bålträning. Jag är verkligen ingen motionsexpert och inte heller motionsfantast, men av en slump började jag på yoga. Det stärker bålen och förbättrar hållningen.
Sen kan jag även tipsa om appen " mammamage" som riktar sig till kvinnor som nyss -eller för evigheter sedan -fött barn. Den hjälper till att stärka de inre magmusklerna.

Lycka till :-)
:-) Bettan

Svar: Åh, tack för tipset! Yoga är något som jag har börjat med under vintern...!
pcoslife.blogg.se

2014-01-06 @ 19:35:01
#2: Eleonor

Om du skulle göra en sån här: http://hemtilldalarna.blogspot.se/2011_06_01_archive.html så skulle jag köpa den av dig direkt!

Jag hoppas du fortsätter med virkandet :) Det kan nog få ditt sug på saft/läsk att försvinna. Te är också bra, förstås. Jag ska ta en kopp själv nu, innan halsen blir värre.

Svar: Vilken av dem, menar du?
pcoslife.blogg.se

2014-01-06 @ 20:55:30
#3: Eleonor

Ah fick du inte enbart bilden? Jag menade den virkade Sackboy som finns på den bloggen :) Den är ju ursöt! Jag älskar det spelet (Little Big Planet)

Svar: Hm...ska kolla hur man gör den!
pcoslife.blogg.se

2014-01-06 @ 21:01:16
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: