ZtorZillen

2014-02-02
15:22:44

"Super size me"
 
Va märkligt att jag har missat denna "dokumentär"...eller vad man nu ska kalla den.
Är det bara jag i hela världen som inte har sett denna?
Eller ja, nu har jag ju gjort det.
Det är väl cirka tusen år sedan denna kom ut...men jag gillar den i alla fall.
Handlar om en man som gör ett experiment att äta McD-mat varje mål i 30 dagar.
Sedan får man följa vad detta gör med hans hälsa...
 
Själv tror jag att man får ta detta med en nypa salt...eller två.
Även om säkerligen det mesta är sant, eller stämmer.
Det som berörde mig mest var att det på den tiden bara fanns en stat som hade obligatorisk idrott i skolan!
(låg- och mellanstadiet)
Och den bullshit som en rektor pratade om när hon sa att det är viktigt att barn lär sig om näring och att välja fritt. Sedan tittade man på vad de kunde välja på; chips, pommes, panpizza...
Sedan sa mattanten; "men de kan välja att dricka läsk eller juice"..
Ja, va bra! Det är ju säkert ingen socker i juicen...
Sorgligt. Det är säkert värre nu också!
 

Kommentarer:
#1: Eleonor

Ja den här filmen är riktigt intressant, det är många år sedan jag såg den och jag tror inte att jag har ätit mer än 3-4 hamburgare från max/burger king sedan jag såg den. Man blir rent av äcklad av resultatet!

Svar: SANT!
pcoslife.blogg.se

2014-02-02 @ 20:04:20

Jag åt på mcD varje dag i ett år när jag jobbade där: gick ner 7 kilo.

Svar: Hade det med maten att göra eller dina vanor? (ex att stå upp och arbeta, alla småsteg som du fick in i vardagen?) Hur såg din kropp ut på insidan...(bara en fundering?) Min sambo har jobbat på Max som restaurangchef, han säger att han höll igång mer på det jobbet än något annat han jobbat med..!
pcoslife.blogg.se

2014-02-03 @ 05:16:41
#3: Tweety

Nu är jag tillbaka :-) den dokumentären är bara så bra, bara älskar dokumentärer av alla slag. Ha en fortsatt bra torsdag, kram

Svar: Välkommen tillbaka! :D Roligt att se ett bekant namn ;)
pcoslife.blogg.se

2014-02-20 @ 16:04:02
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: