ZtorZillen

2013-09-15
21:25:10

Mental träning
Sitter och försöker göra flera saker samtidigt. Lyckas mindre bra. Jag vet inte om jag har berättat detta eller inte, men jag har gett på mig den utmaningen att börja plugga igen. Samtidigt som jag jobbar. Tanken har tidigare slagit mig och jag har då tänkt att det kommer bli för stressigt. Denna gång, ger jag mig på det i alla fall. Det är en kurs på 30 hp i mental träning. Den går på halvfart. Så jag tänkte i alla fall ge den ett försök. Första uppgiften ska vara inlämnad på onsdag, kurslitteraturen har ännu inte kommit. Lätt att få panik för mindre? Jo, jag tackar ja....

Nejdå. Min lärare verkar vara en skön snubbe och han menar att man får använda den litteratur man själv finner lämplig, bara man hänvisar till källan man använt så är allt "lugnt". Så...nu ska jag alltså försöka göra klart denna uppgift. Beskriva mental tränings historik. I korta drag naturligtvis då den endast får vara ca 2 sidor. Känns ovant att skriva en skoluppgift. Lite smånervöst. Men...det gäller att tänka positivt. Allt handlar om attityd, det är något jag har lärt mig det senaste året, med allt vad viktminskningen gett...

Hittade en söt bild som jag tyckte passade till ämnet också!

 
 

Kommentarer:
#1: Anonym

Spännande :-)

2013-09-16 @ 08:05:38
#2: Eleonor

Åh låter spännande, jag skulle nog behöva gå en liknande kurs. Det är mycket jag egentligen skulle behöva göra men som jag aldrig tar mig tid att göra. Dumt, eller hur?

Svar: Den är mycket intressant faktiskt!
pcoslife.blogg.se

2013-09-16 @ 20:39:06
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: