ZtorZillen

2013-09-28
21:00:33

Jag förändras
Jag är sjuk. Kan det vara för att jag har fuskat med kosten? Eller är det bara så att jag nu har tagit del av det som mina kära kollegor så gärna delat med sig av? Den årliga förkylningen. Nackdelen med att folk känner sig så väl friska att de går till jobbet, trots rinnande näsa och ont i halsen. Tack.
 
 
Det började i torsdags eftermiddag. Jag rasade helt enkelt. Helt plötsligt kändes det som att andas genom ett sugrör. Men...jag var klok nog att inte gå på träningen på torsdagkväll. Jag skulle ju på personalfest på fredagen..så det gällde ju att ta hand om sig själv. Gick det bättre? Sovmorgon på fredagen, flexade hem tidigare. MEN nej...jag blev inte bättre, snarare tvärtom. Värre. Och det var den personalfesten. Så typiskt. Nu när jag äntligen har kollegor som jag trivs med och som jag på riktigt vill umgås med, inte så som jag haft det förut..när jag kännt att jag inte har något gemensamt med någon.
 
Jahapp. Var i alla fall hemma och kurerade mig.
Idag likaså.
Idag blev det dock lite väl med "jag tycker synd om mig själv".
Både jag och sambon halkade in på tycka-synd-om-mig..-köret.
Slutade med en pizza för sambon och en kebabrulle för egen del.
Med vatten till. Ingen läsk i alla fall.
Inte direkt detox-mat eller Itrim-mat.
Men men.
Som sambon sa; vi ska leva så här resten av våra liv. Det gäller nu bara att hoppa upp i sadeln direkt.
En måltid som var dålig ska inte innebära att resten av dagen ballar ut..
Sagt och gjort. Vitaminer och detoxpulver är intaget som vanligt.
2 liter vatten är drucket.
Vardagsmotionen avklarad, trots andnöd och rinnig näsa och huvudvärk.
Känner mig stolt över mig själv.
Jag har klarat av att inte balla ur helt även om jag nu åt en kebabrulle.
Nu känns det i hela min kropp. Detoxen är bra för mig.
Det här är mitt nya liv. Inifrån och ut.
Jag förändras!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: