ZtorZillen

2013-09-04
23:41:01

Itrim-läxa del 1
Fick som en liten läxa att göra, igår på gruppen.
Första delen i denna uppgift var att fundera på hur det känns att vara lycklig, tillfredsställd, nöjd och glad. Sedan skulle man skriva ner dessa tankar.
Tänkte att jag lika gärna kan göra uppgiften offentligt, så att säga...
 
Så hur känner jag mig då när jag är lycklig, tillfredsställd, nöjd och glad?
Jag skulle säga att jag känner mig lugn. Det finns en inre harmoni. Jag känner att "det är bra nu", det finns inget som saknas. Jag är närvarande i nuet. Jag kan le utan att det är ansträngande och det bubblar till lite i magen. Det känns som om det är flera delar i kroppen som är synkade och de är liksom på samma bana. När jag skrattar eller ler av lycka känns det som om inget saknas, det känns varmt. Jag känner mig pigg och fräsch och upplyft. Jag känner mig också längre och sträcker nog på mig mera, även om jag tror att just det är omedvetet. Jag får något drömmande i blicken och ler!
 
 

Kommentar:
#1: Anneli

Jag känner mig faktiskt lite lycklig bara av att läsa hur din lycka känns.

Svar: Va roligt! :D
pcoslife.blogg.se

2013-09-06 @ 07:37:48
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: