ZtorZillen

2013-09-23
20:01:00

FÄRGGLAD
Försöker se livet ur en annan synvinkel nu.
Jag ser mig inte längre som "tjock", även om jag rent BMI-mässigt fortfarande är en stor flicka.
Speciellt nu med 2 månader in på detoxen och magen minskar allt mer!
Jag märker dock hur mycket bättre jag mår om jag faktiskt bryr mig om mitt utseende.
Det finns faktiskt ett mellanting, man behöver inte lägga ner timmar och åter timmar på sitt utseende, bara för att man vill vara fin. Man behöver inte heller bli som jag själv var för cirka ett år sedan, åt andra hållet. Dra en kam genom håret och "hepp" jag är klar!
 
 
 
Nej, nu försöker jag odla mitt mellan-jag.
Jag bryr mig, men ändå inte så där överdrivet. Jag vill vara fin, men ändå liksom..inte FÖR mycket!
Så...
En tanke är att allt eftersom jag behöver köpa nya saker till garderoben, verkligen fokusera på det jag tycker om. Inte det som är praktiskt. Utan bara det jag mår bra av och njuter av att ha på mig. Sådana plagg är färgglada, helst kjol eller klänning.
Det som är lite trist, är dock urvalet i min storlek. Det är som om STOR = fult eller säckigt.
Varför skulle inte jag kunna njuta av mina former i färg och fin?
 
FFF. Färgglatt, former, fint!
Det är så jag vill ha det. Surfade runt lite lätt nu...och hittade spontant några klänningar jag gillade direkt...men nog är det finare med färgglatt??
 
 

Kommentar:
#1: Tackan

Dina kloka tankar inspirerar mig !!!

Svar: TACK!
pcoslife.blogg.se

2013-09-24 @ 07:11:33
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: