ZtorZillen

2013-09-03
21:54:23

Dag 305 -Ett litet blåbär!
Oj, oj, oj...vilken märklig dag! Den har varit så märklig...att jag väljer att berätta om den i korthet. Morgonen började med en lätt klädsvårighet...efter en incident på tåget så stod det klart att jag MÅSTE byta kläder, nuvarande kläder var täckta i blåbär (jag hade gjort ett försök att äta frukost på tåget...INTE smart med blåbärssmoothie...jag behöver väl knappast förklara detta mera?).
 
Jaha, inte nog med att jag nu såg ut som ett missfärgat blåbär..så skulle jag nu ta mig till en plats jag aldrig tidigare varit på och detta på tid. Med en mobil som slutade att fungera, tack för den google maps! Men jag kom i alla fall till Länstyrelsen i Linköpingen där utbildningen var. Till en början kunde jag inte fokusera utan var helt fixerad vid min blåbärsfantasi...och sände många tacksamma hälsningar till Itrim..hade detta hänt för ett år sedan hade jag sett ut som ETT riktigt blåbär. TJOCK och BLÅ-fläckig...det hade liksom inte gått att gömma sig. Nåväl. På lunchen sprang jag in på första bästa affär Gina tricot. Tog ett par leggings i L och en tröja i M. In i provhytten, det passade, betalade, bytte om på en toalett..och lugnet hade åter infunnit sig. Plötsligt står jag där, tittar mig själv i spegeln, rättar till frisyren och skrattar åt mig själv! Vad är det som händer?
Har detta någonsin hänt förut? Att ett litet blåbär som en själv, går in på en affär, väljer två plagg och kan dessutom HA dem. Inte bara det! Blåbäret såg inte så dålig ut...inte nog med detta. Efter utbildningen påpekade en man, visserligen av äldre modell, men i alla fall; att jag verkade så otroligt intelligent och kunnig inom området migration samt att han var imponerad över att jag kunde lagstiftningen så väl. En komplimang? Av en främling?
 
Blåbäret blev nu stolt som en tupp. Studsade iväg till tåget, åkte hem, åkte vidare till gruppträffen på Itrim. Det är verkligen en ljusglimt i det här med viktnoja, icke-mat-orgier, fett%, måltidsersättningar och knytnävar! Gruppträffarna ger mig näring...! Minns ni inlägget när jag erkände att jag porrsurfade mat? Alltså inte porr som sex, utan porr för en sockermissbrukare/ätstörd, jag googlade bilder på sötsaker och mat! Bara för att gotta mig i recept. Skit samma. I alla fall så är gruppen ett jättestort stöd och efter att ha pratat av sig och hört andras reflektioner så mår man lite bättre än innan, man är lite mer pepp...och det bästa med denna gång var att jag fick en komplimang av en deltagare jag inte träffat sedan innan sommaren! Så barnsligt glad jag blir när jag får komplimanger! Det är inte vanligt, och har aldrig varit. MEN tror att jag i samband med viktnedgång fått större självförtroende och bättre självkänsla, och därmed även är bättre på att ge ANDRA komplimanger...
 
Systemteori och karma förenas i en ying och yang symbol! Allt hänger ihop, dagens lärdom.

Vägningen var också positiv! Återkommer i ett inlägg senare om hur den gick ;)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: