ZtorZillen

2013-09-02
22:16:21

Dag 304
I morgon ska jag på utbildning i Linköping. Det kommer bli en riktig matutmaning...funderar på om jag ska ta med mig matlåda eller äta ute....hm...vi får se. Efter utbildningen hinner jag precis hem, innan jag ska på Itrim möte också. Det är återigen dags för vägning och gruppmöte. Av någon märklig anledning så känns det mer jobbigt nu än det gjorde tidigare, med vägningen alltså...jag har återigen hittat gnistan för att verkligen engagera mig i detta med viktnedgången...samtidigt känner jag att jag lägger ner mer och mer fokus på att må bra istället för att bara fokusera på vikten!
 
Även om maten fortfarande tar stor del av fokus...
 
Nu är jag ensam hemma med hunden. Jag märker också att det då känns lättare att tänka på mat. Att mat gärna blir en tröst när jag är ensam. Att jag också gärna tänker i de banorna...att bara jag äter lite så blir jag mindre ensam...hm...
 
Denna vecka som kommer, kommer jag ha som mål att gå och lägga mig INNAN 23:00. Jag är lite dålig på det här med sömnen. En kollega till mig håller på mycket med feng shui. Jag funderar på att införa det i vårt sovrum, för att känna ett mer lugn i sovrummet. Nu är det så stökigt...ska kolla lite feng shui-bloggar när jag sitter på tåget i morgon...nu ska jag förbereda frukosten lite! Det ska bli en stärkande smoothie till frukost!
 
Jag har valt att gå två år med Itrim. Just nu känns det väldigt tryggt även om jag också är inne i en period då jag inte alls gillar själva vägandet...vågen tyckts reta mig. Jag upplever att jag kämpar, men att den hånar mig...ett hekto ner, två upp, tre hekto ner ett kilo upp...det är som en jojo, fast ändå ner lite i taget..om man slår ut det på en månad....elller så...

Kommentar:
#1: Tackan

Va för utb?
Du är så duktig, det är ju hälsan det handlar om i grund och botten.

Svar: Gällande återsök, Migrationsverket och Länsstyrelsen som hade utbildningen...eller seminariet..
pcoslife.blogg.se

2013-09-03 @ 12:46:43
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: