ZtorZillen

2013-09-21
10:32:00

Cashewröra (igen)
Nu har jag äntligen gjort det igen. Denna underbara uppfinning. En slags laktosfri röra, som man kan använda som gräddfil/creamfraiche...något sådant!
I alla fall.
Förra gången blev det ju lite halv-misslyckat, eftersom jag var lite stressad och inte läste igenom HELA receptet innan jag började.
 
Men denna gång var jag väl förberedd och insatt i vad jag gjort för fel innan.
Förra gången så tillsatte jag mer vatten när nötterna legat i blöt...jag vet inte hur jag tänkte där.
 
 
 "Hemligheten" var att låta cashewsarna ligga och dra, LÄNGE, i vattnet. Sedan tillsätta äppelcidervinäger!
Sedan mixa allt. MED det vatten de har legat i sedan innan. Och som ni ser blir ju nötterna lite mer åt grå-brun-daskiga hållet efter att de legat några timmar. Men det är helt okej!
Denna gången gjorde jag också på ekologiska cashewnötter.
Röran blev mycket väl godkänd av mig och sambon tyckte OK. Nu ska jag snart åka till bror i Stockholm och hälsa på. Min PT-bror. Ska också ha uppföljning på detoxen. Boostar mig själv med lite vitaminer i tablettform, lite blåbär och vatten! Ska nu packa ner lite cashew-röra som han ska få som tack för att han alltid finns där för mig!
 

Kommentar:
#1: Smulan

Lät intressant det där. Kanske nåt vi borde prova:-)
Hoppas du får det trevligt hos din bror.
Kram

Svar: Det var supertrevligt ;) Skönt att komma bort lite också!
pcoslife.blogg.se

2013-09-23 @ 15:29:29
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: