ZtorZillen

2013-10-16
18:53:10

Sista gruppträffen
Det är med sorg i sinnet som jag konstaterar att gårdagens gruppträff också var min sista. I alla fall för år ett på Itrim. "Nackdelen" med gårdagen var att jag var tvungen att väga mig på Itrim.
39% fett och 84,9 kilo, visade vågen. Mycket nöjd och stolt.
 
Trivs bra med mina gruppdeltagare. Gillar dem skarpt.
Det har gett mig sådan energi när jag har varit opepp och kännt "nej, jag klarar inte det här". Det har faktiskt gett mig mera energi och pepp i gruppen än mina individuella möten med coachen...eller i alla fall sedan Tobias slutade. Sorgligt att säga. Men faktum kvarstår RELATION är viktigt, så även i mitt yrke. Det går inte att slänga in vem som helst att behandla och tro att den kommer att få resultat. Så är det.
 
Vad kan jag då säga om mitt år med Itrim?
 
ca 20 kilo lättare. Mycket gladare, mer nöjd med min kropp. Hetsätit endast en gång under denna period. Snart friskförklarar jag mig själv!!!! Lite kramper här och var, men envis som synden är jag..och jag ger inte upp..även om det bitvis har kännts så. Stöd från er, bloggläsare. Stöd från Itrim. Stöd på facebook av Itrim:mare från andra delar i Sverige. Stöd från släkt, vänner, familj, kollegor....Stöd från min bror.
Stärkt självkänsla, även om jag har svårt att lita på mitt eget omdöme vad gäller just mat och hälsa... Mer social = fler vänner, både på Itrim och utanför. Jag tar mer plats på jobbet och vågar visa mina styrkor professionellt.
 
Omtumlande år. Jag försöker nu att hitta tillbaka till meditationsvanan som jag hade i början av resan på Itrim. Jag behöver tid att stanna upp, lyssna på mig själv och lära mig att lita på mig själv. Det ska jag fortsätta att jobba med. Jag behöver stöd att lära mig att hälsa verkligen, på riktigt, hur klyschigt det än låter - verkligen kommer inifrån. Jag har valt ett år till med Itrim. Nu är det så kallade Balansåret, och för min del är det inte så mycket "balans" vad gäller vikten utan mer fokus på att hitta en inre balans. Jag duger som jag är. Jag är älskad oavsett hur många kilon jag bär. Jag är kompetent och kunnig oavsett vad jag väger. Jag duger som jag är. Jag väljer att leva hälsosamt, det är MITT val.

Kommentarer:
#1: Tackan

Jag minns när du började, va fort ett år går! Och så mycket du presterat, du har kommit långt på din resa tycker jag. Gjort förändringar som vissa drömmer om att göra under en hel luvstid.
Jag som följer dig som värsta stalkern ser en starkare kvinna, med skinn på näsan och självförtroende som är klok utöver det vanliga när det gäller ditt jobb och som gjort kloka förändringar . Ser fram emot att följa dig på din resa mot total balans .

Svar: Du är så snäll! Vill bara krama dig! TACK
pcoslife.blogg.se

2013-10-16 @ 19:37:05
#2: SusLotus

Det verkar ju gå framåt iallafall.
På det hela taget verkar du nöjd och glad och på rätt väg.
Och alla har vi dåliga dagar. Det är bara att ta nya tag.
Vad annars göra liksom? ;)

Ha en riktigt fin helg!
Kram
Sussie

Svar: Så sant som det var sagt, alla har vi dåliga dagar...
pcoslife.blogg.se

2013-10-19 @ 02:03:46
#3: A

Längesen jag skrev till dig men så fantastiskt bra jobbat. Bästa du!
Stor kram

Svar: Tack tack! Det värmer! :D
pcoslife.blogg.se

2013-10-22 @ 06:18:02
#4: Tweety

Bra kämpat, du skall vara stolt över dig själv. kram

2013-10-27 @ 18:23:16
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: